KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

lip spring

Polish translation: Elastyczna uszczelka pierścieniowa z wewnętrzną sprężyną


02:28 Jan 15, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: lip spring
Install the new seal with the lip spring on the side of the seal away from the material.
big_fish
Polish translation:Elastyczna uszczelka pierścieniowa z wewnętrzną sprężyną
Explanation:
Znam to zpraktyki. Jest to rozpowszechniony element uszczelniający do wałów pomp itp. Ma on postać odpowiednio wyprofilowanego pierścienia, zwykle z gumy, w którym znajduje się także pierścieniowa sprężyna, dociskająca go obwodowo do uszczelnianej powierzchni.
Selected response from:

Witold
Poland
Grading comment
Tak, wiem jak to wygląda (chyba w mojej starej pralce Polar było coś takiego).
Dzięki,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Elastyczna uszczelka pierścieniowa z wewnętrzną sprężynąWitold
3sprężyna wargi
Józef Kwasniak
2 +1sprężyna wargowa
leff


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
sprężyna wargowa


Explanation:
to oczywiście tłumaczenie dosłowne, ale obawiam się, że 'koszerne' tłumaczenie tego czegoś nie istnieje.
Samo 'lip seal' możesz obejrzeć np. tutaj:
http://www.opw-es.com/special.htm#Teflon

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-15 02:58:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Ale istnieje w technice samo określenie \'wargowy\' - na przykład \'lipped valve\' to \'zawór wargowy\'. Nie jest to więc nazwa tak całkiem obca polskiemu językowi technicznemu :-)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sprężyna wargi


Explanation:
just a suggestion,
try this site:
http://www.flaseal.com/pages/oilseal.htm

Józef Kwasniak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 365

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Elastyczna uszczelka pierścieniowa z wewnętrzną sprężyną


Explanation:
Znam to zpraktyki. Jest to rozpowszechniony element uszczelniający do wałów pomp itp. Ma on postać odpowiednio wyprofilowanego pierścienia, zwykle z gumy, w którym znajduje się także pierścieniowa sprężyna, dociskająca go obwodowo do uszczelnianej powierzchni.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454
Grading comment
Tak, wiem jak to wygląda (chyba w mojej starej pralce Polar było coś takiego).
Dzięki,
Krzysztof