KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Firmware download failed

Polish translation: program wbudowany


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:firmware
Polish translation:program wbudowany
Entered by: xxxMala Mi

18:16 Jan 15, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Firmware download failed
Electronic equipment.
EPROM memory
xxxMala Mi
nie powiodło się wczytanie wbudowanego programu
Explanation:
OR
nie powiodło się załadowanie wbudowanego programu
Selected response from:

leff
Grading comment
Ta interpretacja chyba będzie najlepsza.

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Nie powidło się ściągnięcie z Internetu programu firmwareWitold
4 +1oprogramowanie "zaszyte" w sprzęcie
Jakub Szacki
4nie powiodło się załadowanie programu bezpieczeństwa
Araksia Sarkisian
4nie powiodło się wczytanie wbudowanego programu
leff
4Firmware
Kathi Stock


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Firmware


Explanation:
meines Wissens nach wird firmware nicht übersetzt. Daher....der Download von Firmware wurde nicht vollzogen. Ein "verenglischtes" Deutsch...leider.

Kathi Stock
United States
Native speaker of: Native in GermanGerman

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie powiodło się załadowanie programu bezpieczeństwa


Explanation:
nie powiodło się załadowanie programu bezpieczeństwa (chodzi o wbudowany program ochrony....)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-15 19:16:29 (GMT)
--------------------------------------------------

EPROM = Erasable Programmable Read-only Memory

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-15 19:20:01 (GMT)
--------------------------------------------------

STMicroelectronics, the world\'s leading supplier of EPROMs, has complemented its family of word-wide (x16 organisation) EPROMs by adding a new 2 Mbit density ideal for use in applications such as VCRs, copiers and other office automation equipment.
From: http://www.st.com/stonline/prodpres/memory/eprom/epr_idx.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-15 19:30:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Firmware - program (bezpieczeństwa, ochrony, inne zastosowania w systemach mikroelektronicznych)
W środowisku programistów przyjęte stosowanie angielskiej wersji - firmware.
E.g. :
Firma Rosun poinformowała o wypuszczeniu specjalnego chipu przeznaczonego do odtwarzaczy cyfrowej muzyki. Układ będzie charakteryzował się głównie możliwością bardzo łatwego upgrade\'u firmware\'u - dzięki temu jak dojdą nowe znaczące formaty lub technologie, nie trzeba będzie kupować nowego urządzenia.
From: http://mp3.wp.pl/njusy/njus.html?id=911

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
oprogramowanie "zaszyte" w sprzęcie


Explanation:
tak podaje, o dziwo, Słownik komputerów i Internetu, w każdym razie chodzi o oprogramowanie, które zawarte (zapisane?) jest w sprzęcie

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-15 19:20:59 (GMT)
--------------------------------------------------

wbudowane?

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: what about failed?
14 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie powiodło się wczytanie wbudowanego programu


Explanation:
OR
nie powiodło się załadowanie wbudowanego programu

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Ta interpretacja chyba będzie najlepsza.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Nie powidło się ściągnięcie z Internetu programu firmware


Explanation:
Firmware = program producenta sprzętu, zaszyty w pamięci EPROM. Posiadacze danego sprzętu (np. modemu) mogą ściągać ze strony firmowej producenta nowe wersje firmware w celu dokonania upgrade'u

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sobaga: firmware download failed - pobranie oprogramowania firmware nie powiodło się (właśnie pobranie ze strony internetowej). Szkoda, że komentuję "po ptokach", ale w tym wypadku miałeś, Witku, rację
33 mins