KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

"DEAD MAN SWITCH"

Polish translation: czuwak/wyłącznik awaryjny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dead man switch
Polish translation:czuwak/wyłącznik awaryjny
Entered by: Krzysztof

21:55 Jan 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / safety devices
English term or phrase: "DEAD MAN SWITCH"
czy moze ma to jakąś ładną polska nazwę, która nadaje sie do umieszczczenia w instrukcji bo np. dźwignia umrzyka brzmi nieco smiesznie
Krzysztof
Poland
Czuwak
Explanation:
Dead man's switch/dead man's lever = czuwak, urządzenie wymagające stałego użycia (np. nacisku) przez operatora aby utrzymać maszynę w ruchu. Przykładem jest czuwak w elektrowozie, automatycznie załączający hamowanie gdy maszynista go nie przyciska.
Słownik N-T polsko angielski
Selected response from:

Witold
Poland
Grading comment
Dzięki serdeczne, tego szukałem!

pozdrowienia
KK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4CzuwakWitold
4wyłącznik awaryjnyGeorge Fabian
4rozlacznik bezpieczenstwa
Teresa Goscinska
2aktywny przełącznik alarmowy
leff


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
aktywny przełącznik alarmowy


Explanation:
just guess

Bo mam nadzieję, że rozumiesz na czym polega działanie tego przełącznika?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-19 22:22:10 (GMT)
--------------------------------------------------

OR (bardziej opisowo)
przełącznik awaryjny wykrywający brak aktywności

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozlacznik bezpieczenstwa


Explanation:
chyba o to chodzi.
Zgaduje bo nigdy nie slyszalam takiego okreslenia (DEAD...)

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyłącznik awaryjny


Explanation:
Tak mi się wydaje.

George Fabian
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 292

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Czuwak


Explanation:
Dead man's switch/dead man's lever = czuwak, urządzenie wymagające stałego użycia (np. nacisku) przez operatora aby utrzymać maszynę w ruchu. Przykładem jest czuwak w elektrowozie, automatycznie załączający hamowanie gdy maszynista go nie przyciska.
Słownik N-T polsko angielski

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454
Grading comment
Dzięki serdeczne, tego szukałem!

pozdrowienia
KK