KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

BLACK LIQUOR SOAP

Polish translation: Mydło z ługu czarnego


22:31 Jan 21, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / papermaking
English term or phrase: BLACK LIQUOR SOAP
some awful stuff used in papermaking
makary
Polish translation:Mydło z ługu czarnego
Explanation:
Black liquor = ług czarny (Słownik chemiczny ang. - polski). Ług z dodatkiem tłuszczu tworzy mydło. "Mydłem" nazywa się też potocznie odpadowy osad techniczny z ługu.
Selected response from:

Witold
Poland
Grading comment
TO jest to!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Mydło z ługu czarnegoWitold
4ługJacek Krankowski


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ług


Explanation:
black liquor = the liquid material remaining from pulpwood cookimg in the soda or sulfate papermaking process
(McGraw-Hill Zanichelli)

Czyli to jest ług, ktory zwlaszcza kiedys stosowano zamiast mydla. Por. np.:

Roztwory mydła alkalicznego (ług) posiadają wartość wyższą
niż 7 ... płaszcz ochronny skóry. Zwykłe mydło posiada współczynnik ph na ...
www.gej.net/lifestyle_pryszcze2.phtml

Nie wiem, czy jest cos takiego jak "mydlo lugowe".

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Mydło z ługu czarnego


Explanation:
Black liquor = ług czarny (Słownik chemiczny ang. - polski). Ług z dodatkiem tłuszczu tworzy mydło. "Mydłem" nazywa się też potocznie odpadowy osad techniczny z ługu.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454
Grading comment
TO jest to!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maitland: jak najbardziej :))
1 day 8 hrs