KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

in-line fuse

Polish translation: bezpiecznik przelotowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-line fuse
Polish translation:bezpiecznik przelotowy
Entered by: Izabella Kraus

15:09 Jan 30, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: in-line fuse
bezpiecznik podlaczony w przewodzie, nie np w skrzynce bezpiecznikow
Izabella Kraus
bezpiecznik przelotowy
Explanation:
tak się nazywa np. bezpiecznik na przewodzie "+" każdego radia samochodowego
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
I chyba o to chodzilo, bo to bezpiecznik w samochodzie. Poza tym krotkie i brzmi lepiej niz bezpiecznik na kabel :)
Dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bezpiecznik przelotowy
Andrzej Lejman
4 -1bezpiecznik rzedowy
Lota
3bezpiecznik na kabel
leff
1rozl±czniki bezpiecznikowe
Jakub Szacki
1bezpiecznik szeregowyxxxMala Mi


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
bezpiecznik rzedowy


Explanation:
.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: bezpiecznik przelotowy (taki, jak na przewodzie "+" każdego radia samochodowego
16 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
bezpiecznik szeregowy


Explanation:
Właściwie każdy bezpiecznik jest szeregowy...a ten od innych różni się tylko sposobem zamocowania.
może:
"bezpiecznik kablowy" ?

To tylko przypuszczenia. Przydałby się tu elektryk samochodowy
(ale z Anglii) ;-)



xxxMala Mi
PRO pts in pair: 93

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
rozl±czniki bezpiecznikowe


Explanation:

Na stronie firmy Apena znalazlem cos takiego:
Rozł±czniki przeznaczone s± do instalowania w liniach napowietrznych, a zwłaszcza izolowanych liniach kablowych i używane mog± być:
- do zabezpieczania linii zasilaj±cych,
- do selekcjonowania (zabezpieczenie wzdłużne linii, zmniejszenie przekrojów
przewodów)

ale nie jestem, bynajmniej, elektrykiem, więc prosze nie traktować tego zbyt poważnie

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bezpiecznik na kabel


Explanation:
Choć nie brzmi to zbyt szczęśliwie, to udało mi się znaleźć coś takiego:
"KS8U - opr.do bezp.na kabel 5x20" [http://www.meditronik.com.pl/el/c5730.htm]

Bo z tego co widać na stronach anglojęzycznych, to nie tyle odmienny jest sam bezpiecznik, co jego oprawa - w większości przypadków mowa jest o 'in-line fuse holder'


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxMala Mi: Ja też cos takiego widziałam, ale to mi się kojarzy z zabezpieczeniem kabla przed kradzieżą ;-)
7 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezpiecznik przelotowy


Explanation:
tak się nazywa np. bezpiecznik na przewodzie "+" każdego radia samochodowego

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
I chyba o to chodzilo, bo to bezpiecznik w samochodzie. Poza tym krotkie i brzmi lepiej niz bezpiecznik na kabel :)
Dzieki!