KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

key-operated switch

Polish translation: przełącznik kluczykowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:key-operated switch
Polish translation:przełącznik kluczykowy
Entered by: Hanna Burdon

16:21 Feb 24, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / bearing packing machine
English term or phrase: key-operated switch
A key operated mode select switch will be provided. This allows selection of a ‘manual’ control mode which, where practical, should be used for setting/maintenance operations.
Hanna Burdon
United Kingdom
przelacznik kluczykowy
Explanation:
ewentualnie selektor kluczykowy.
Chodzi najprawdopodobniej o przelacznik trybow pracy, ktory mozna przestawiac tylko przy uzyciu odpowiedniego klucza, aby osoby niepowolane nie byly w stanie manipulowac przy maszynie
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Piękne dzięki! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wyłącznik z kluczemmaitland
5 +1przelacznik kluczykowy
Jerzy Czopik


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
przelacznik kluczykowy


Explanation:
ewentualnie selektor kluczykowy.
Chodzi najprawdopodobniej o przelacznik trybow pracy, ktory mozna przestawiac tylko przy uzyciu odpowiedniego klucza, aby osoby niepowolane nie byly w stanie manipulowac przy maszynie

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828
Grading comment
Piękne dzięki! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold
41 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wyłącznik z kluczem


Explanation:
Wybrana osoba ma klucz, bez którego nie można zmienić ustawień/trybu pracy.

Czasami są też "maintenance key switches". Jeżeli na urządzeniu mają być przeprowadzane prace, trzeba włożyć klucz w specjalną stacyjkę i dopiero wtedy zdejmowane są blokady i napięcia.

Klucz ma wyeliminować możliwość używania funkcji przez osobę nieupoważnioną, lub po prostu przypadkowego przełączenia/wyłączenia.


    Reference: http://www.gadip.com.pl/riocom.html
    Reference: http://www.eltron.pl/automatyka/euchner/wylaczniki_bez_klucz...
maitland
PRO pts in pair: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: OK, chociaz w drugim odsylaczu mowa o wylacznikach bezpieczenstwa z kluczem - a nie mozna ich zamieniac z przelacznikami trybow pracy, to zupelnie co innego!
9 mins