KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Line Replacable Unit

Polish translation: podzespół do wymiany w warunkach polowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line replacable unit
Polish translation:podzespół do wymiany w warunkach polowych
Entered by: maciejm

00:09 Mar 24, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / GPS/Aviation
English term or phrase: Line Replacable Unit
Skoro "Shop Replacable Unit" to podzespol do wymiany w warunkach warsztatowych"(?), to jak przetlumaczyc line replacable...?
maciejm
Poland
Podzespol do wymiany w warunkach szyku (bojowego)
Explanation:
line (słownik wojskowy)
[lın] s linia; lina, sznur; szereg; pot. kolejka; granica; kurs, kierunek; zajęcie, rodzaj zainteresowania; linia postępowania; wiersz, linia; dziedzina, specjalność; handl. branża;
aiming ~ linia celowania;
anchor ~ linka zaczepowa <kotwicząca> (np. maszt);
artillery control ~ linia ograniczenia ognia artylerii;
battle ~ szyk bojowy, ugrupowanie bojowe;
bomb release ~ (skr. BRL) linia <rubież> zrzutu bomb;
contour ~ warstwica;
to crack a ~ przełamać front <linię obrony>; final coordination ~ art. ostatnia linia koordynacji ognia;
final protective ~ ostatnia rubież obrony;
firing ~ linia stanowisk ogniowych;
gun-target ~ linia celowania (działo – cel);
holding ~ rubież oporu;
interrupted ~ linia przerywana;
isodose rate ~ linia jednakowego poziomu napromieniowania (izodoza);
isogonic ~ izogona;
~ abreast linia styczności (frontu);
~ ahead mors. szyk torowy;
~s of communication linie łączności;
~ of departure art. linia <rubież> otwarcia ognia;
~ of elevation art. linia podniesienia <strzału>; ~ of position art. linia celu;
~ of sight art. linia celowania;
~ of supply droga dowozu zaopatrzenia;
~ of withdrawal droga odejścia <wycofania się>; main ~ of resistance główna linia oporu;
no–fire ~ art. rubież bezpiecznego prowadzenia ognia;
nuclear safety ~ rubież bezpieczeństwa uderzenia jądrowego;
observer-target ~ art. linia obserwator–cel;
off ~ łączn. autonomiczna linia łączności;
on ~ łączn. bezpośrednia linia łączności;
orienting ~ linia orientacyjna, art. linia kierunku dozoru;
parachute suspension ~s linki nośne spadochronu;
phase ~ rubież wyrównania, cel pośredni natarcia;
position ~ linia pozycyjna;
reference ~ linia odniesienia;
report ~ linia składania meldunków;
rhumb ~ loksodroma (linia miary kątowej);
safety ~ rubież bezpieczeństwa;
static ~ przyczepiona do samolotu linka otwierająca spadochron;
thrust ~ kierunek <oś> natarcia; adj liniowy;
~ inclination zwłoka liniowa; vt liniować; ustawiać w rząd <w linii>; ~ up formować, wyrównywać



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 01:37:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Line Replaceable Unit :
A unit, part of a system, which can be exchanged as an entity for a spare of the same type and which may consist of a single printed circuit board, power supply or equipment module.
from:
http://www.eurocontrol.int/eatmp/glossary/terms/terms-12.htm...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 07:00:35 (GMT)
--------------------------------------------------

To anglista:
sama bylam zdziwiona, ze tyle znaczen ma to proste \"cywilne\" slowo...lol
Selected response from:

Araksia Sarkisian
Poland
Grading comment
Definicja Eurokontroli (dzięki za bardzo użyteczny link :-) mówi, że jest to w ogóle część/podzespół do wymiany w całości i chyba jak dodamy "w warunkach polowych" to będzie to o co chodzi. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam. M.M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Podzespol do wymiany w warunkach szyku (bojowego)
Araksia Sarkisian
5Pozycja do wymiany na szczeblu użytkownika.Witold
4Podzespół wymienialny na szczeblu liniowym/pierwszym szczeblu obsługiPRoTechEE
4liniowy (pod?)zespol wymiany (wymieniajacy)
Teresa Goscinska


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Podzespol do wymiany w warunkach szyku (bojowego)


Explanation:
line (słownik wojskowy)
[lın] s linia; lina, sznur; szereg; pot. kolejka; granica; kurs, kierunek; zajęcie, rodzaj zainteresowania; linia postępowania; wiersz, linia; dziedzina, specjalność; handl. branża;
aiming ~ linia celowania;
anchor ~ linka zaczepowa <kotwicząca> (np. maszt);
artillery control ~ linia ograniczenia ognia artylerii;
battle ~ szyk bojowy, ugrupowanie bojowe;
bomb release ~ (skr. BRL) linia <rubież> zrzutu bomb;
contour ~ warstwica;
to crack a ~ przełamać front <linię obrony>; final coordination ~ art. ostatnia linia koordynacji ognia;
final protective ~ ostatnia rubież obrony;
firing ~ linia stanowisk ogniowych;
gun-target ~ linia celowania (działo – cel);
holding ~ rubież oporu;
interrupted ~ linia przerywana;
isodose rate ~ linia jednakowego poziomu napromieniowania (izodoza);
isogonic ~ izogona;
~ abreast linia styczności (frontu);
~ ahead mors. szyk torowy;
~s of communication linie łączności;
~ of departure art. linia <rubież> otwarcia ognia;
~ of elevation art. linia podniesienia <strzału>; ~ of position art. linia celu;
~ of sight art. linia celowania;
~ of supply droga dowozu zaopatrzenia;
~ of withdrawal droga odejścia <wycofania się>; main ~ of resistance główna linia oporu;
no–fire ~ art. rubież bezpiecznego prowadzenia ognia;
nuclear safety ~ rubież bezpieczeństwa uderzenia jądrowego;
observer-target ~ art. linia obserwator–cel;
off ~ łączn. autonomiczna linia łączności;
on ~ łączn. bezpośrednia linia łączności;
orienting ~ linia orientacyjna, art. linia kierunku dozoru;
parachute suspension ~s linki nośne spadochronu;
phase ~ rubież wyrównania, cel pośredni natarcia;
position ~ linia pozycyjna;
reference ~ linia odniesienia;
report ~ linia składania meldunków;
rhumb ~ loksodroma (linia miary kątowej);
safety ~ rubież bezpieczeństwa;
static ~ przyczepiona do samolotu linka otwierająca spadochron;
thrust ~ kierunek <oś> natarcia; adj liniowy;
~ inclination zwłoka liniowa; vt liniować; ustawiać w rząd <w linii>; ~ up formować, wyrównywać



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 01:37:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Line Replaceable Unit :
A unit, part of a system, which can be exchanged as an entity for a spare of the same type and which may consist of a single printed circuit board, power supply or equipment module.
from:
http://www.eurocontrol.int/eatmp/glossary/terms/terms-12.htm...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 07:00:35 (GMT)
--------------------------------------------------

To anglista:
sama bylam zdziwiona, ze tyle znaczen ma to proste \"cywilne\" slowo...lol

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376
Grading comment
Definicja Eurokontroli (dzięki za bardzo użyteczny link :-) mówi, że jest to w ogóle część/podzespół do wymiany w całości i chyba jak dodamy "w warunkach polowych" to będzie to o co chodzi. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam. M.M.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: a może '...w warunkach bojowych' ? (i Ty to wszystko pisałaś? podziwiać!)
7 mins
  -> Yes, agree with you, thank you!

agree  Jakub Szacki: albo warunkowych liniowych (zdaje sie, ze tak sie mowi). Madra i pracowita z Ciebie kobita.
6 hrs
  -> Wow, dzieki za mile slowka, zaczerwienilam sie....lol

agree  PRoTechEE: Wkład szackiego słuszny. Zgodnie z wyjaśnienieniem Witolda chodzi o liniowy (pierwszy) szczebel obsługi. Stąd moja propozycja poniżej.
41 days
  -> Thank you!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liniowy (pod?)zespol wymiany (wymieniajacy)


Explanation:
TG

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Pozycja do wymiany na szczeblu użytkownika.


Explanation:
To hasło pojawiło się już tu jakiś czas temu.
"Line" w tym znaczeniu oznacza pierwszy szczebel obsługiwania technicznego (drugi - warsztat, trzeci - zakład remontowy).
Są to elementy, które można wymieniać w warunkach lotniskowych, bez demontażu samolotu i bez konieczności użycia przyrządów specjalnych.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PRoTechEE: Wyjaśnienie bardzo trafne. Propozycja tłumaczenia nie tak.
41 days

41 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Podzespół wymienialny na szczeblu liniowym/pierwszym szczeblu obsługi


Explanation:
To suma przyczynków powyższych ekspertów z pewnymi poprawkami.

Wymienialny to chyba wierniejsze tłumaczenie replaceable niż do wymiany. No i o to chodzi, i brzmi chyba poprawniej (IMHO).

Szczebel liniowy czy też pierwszy szczebel obsługi, cokolwiek bardziej przyjęte w WP chyba celniejsze niż "warunki", bo istotnie chodzi tu o hierarchię obsługi a niekoniecznie o takie czy inne warunki.

Pozdrawiam

PRoTechEE
PRO pts in pair: 16