KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Mainframe

Polish translation: komputer mainframe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mainframe
Polish translation:komputer mainframe
Entered by: Jerzy Czopik

23:20 Mar 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Mainframe
tylko prosze nie komputer centralny...
AlD
komputer mainframe
Explanation:
potwierdza to ponad 400 wyszukanych stron w Google

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-27 23:41:27 (GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu mainframe, jak podaje Kolega ponizej
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4komputer mainframe
Jerzy Czopik
4 +3mainframe
maciejm
4komputer o duzej mocy przetwarzania
Teresa Goscinska
5 -2duzy komputer
Lota


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
komputer mainframe


Explanation:
potwierdza to ponad 400 wyszukanych stron w Google

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-27 23:41:27 (GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu mainframe, jak podaje Kolega ponizej


    Reference: http://www.btinfo.com.pl/slownik.htm
    Reference: http://www.sun.com.pl/press/public/cp21.html
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WTLS
3 hrs

agree  Andrzej Lejman: "komputer mainframe" to jest to!
8 hrs

agree  Natalie
9 hrs

agree  milix
992 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
mainframe


Explanation:
oto co mowi na ten temat slownik informatyczny:

http://www.wiw.pl/informatyka/Slownik/Haslo.asp?haslo=m

mainframe
mainframe
A ja dalej nie wiem co to jest, ale wniosek z tego, ze mozna tego terminu nie tlumaczyc. ;-) M.M.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxwojtekl
2 hrs
  -> Thank you

agree  Andrzej Lejman: najczęściej jednak jest to "komputer mainframe"
8 hrs
  -> Thank you

agree  Natalie
9 hrs
  -> Thank you

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
duzy komputer


Explanation:
tak podaje Slownik Informatyczny angielsko-polski
Wydawnictwa Naukowo-techniczne, Warszawa 1992

Nie jestem pewna, czy Moore's Law ma zastosowanie w terminologii informatycznej, byc moze tak. Niemniej jednak, taka nazwe podano.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: see above
5 hrs

disagree  Jerzy Czopik: nie znajduje najmniejszego potwierdzenia w zrodlach, a poza tym upraszcza sprawe - co Pani rozumie pod pojeciem "duzy komputer". Moj stary byl duzy, a jest dzis nic nie warty...
6 hrs
  -> nie podalam mojego terminu. Podalam termin slownika informatycznego i podalam zrodlo.

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
komputer o duzej mocy przetwarzania


Explanation:
jest to duzy komputer, ale nie ze wzgledu na rozmiar, ale moc

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723