KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

machine capability study

Polish translation: ocen zdolności maszyny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:machine capability study
Polish translation:ocen zdolności maszyny
Entered by: makary

13:57 May 21, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Quality, SPC
English term or phrase: machine capability study
Machine capability studies are carried out to assess the performance of plant or equipment. They produce a machine capability index (Cmk) which can be regarded as the theoretical limit for the process capability index (Cpk).
makary
ocena zdolnosci/zdatnosci maszyny
Explanation:
pojecie z zakresu ISO9000 (vide wskazniki zdatnosci cpk i cmk)
dotyczy oceny czy urzadzenie zpelni okreslone wymagania

Patrz: ISO9000 Przewodnik i komentarz
Selected response from:

Krzysztof
Poland
Grading comment
Wielkie dzięki za kompetentną odpowiedź. Dawno nie miałem kontaktu z serią ISO9000 i wiele z niej mi umknęło.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ocena zdolnosci/zdatnosci maszyny
Krzysztof
3 +3Badanie/sprawdzenie wydajno¶ci urz±dzenia/urz±dzeńPiotr Kurek


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Badanie/sprawdzenie wydajno¶ci urz±dzenia/urz±dzeń


Explanation:
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716
Grading comment
capability to w kontekście SPC zdolność, ale dzięki za chęci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michał Szewczyk
23 mins
  -> dziękuję

agree  Jerzy Czopik: ale "badanie", nie "sprawdzenie" (sprawdzasz w celu potwierdzenia, badasz w celu wyznaczenia jakiejs wielkosci)
24 mins
  -> dziękuję, uwaga zasadna

agree  Barbara Szelest-VanDussen
24 mins
  -> dziękuję

agree  Agnieszka Szotek
53 mins
  -> dziękuję

agree  leff
1 hr
  -> dziękuję

disagree  Tomasz Niedbala: Zdecydowanie nie. Patrz link> http://www.tkb-4u.com/articles/placing/stabsmdplacement/stab...
1 hr

disagree  Miroslaw Owinski: ktos tu myli "capability" z "capacity"
2 hrs
The asker has declined this answer
Comment: capability to w kontekście SPC zdolność, ale dzięki za chęci

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ocena zdolnosci/zdatnosci maszyny


Explanation:
pojecie z zakresu ISO9000 (vide wskazniki zdatnosci cpk i cmk)
dotyczy oceny czy urzadzenie zpelni okreslone wymagania

Patrz: ISO9000 Przewodnik i komentarz

Krzysztof
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 782
Grading comment
Wielkie dzięki za kompetentną odpowiedź. Dawno nie miałem kontaktu z serią ISO9000 i wiele z niej mi umknęło.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Jak najbardziej TAK. patrz link: http://www.tkb-4u.com/articles/placing/stabsmdplacement/stab...
12 mins

agree  Miroslaw Owinski: ew.: ocena dokladnosci maszyny
1 hr