KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

sun gear

Polish translation: koło słoneczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sun gear
Polish translation:koło słoneczne
Entered by: Barbara Szelest-VanDussen

06:57 Jul 18, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: sun gear
part of a tractor rear axle plannetary gear
stake
Poland
koło słoneczne
Explanation:
czyli
koło centralne w przekładni obiegowej (planetarnej)

W użyciu są obie formy, z tym że jeśli przekładnię nazywamy planetarną, to koło raczej słoneczne, a jeśli przekładnia obiegowa, to koło centralne
Selected response from:

leff
Grading comment
Dziękuję, bardzo wyczerpująca odpowiedź. W końcu jest dla mnie jasne rozróżnienie planetarna - obiegowa i słoneczne - centralne.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3koło słoneczne
leff
5 +2Przekładnia planetarnaWitold


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Przekładnia planetarna


Explanation:
,

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof: z kontekstu wynika ze moze chodzic o kolo sloneczne przekladni planetarnej (slownik NT Ang-PL)
8 mins

agree  amat: faktycznie jest to koło słoneczne, a nie sama przekładnia, która jest planetary gear
2 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
koło słoneczne


Explanation:
czyli
koło centralne w przekładni obiegowej (planetarnej)

W użyciu są obie formy, z tym że jeśli przekładnię nazywamy planetarną, to koło raczej słoneczne, a jeśli przekładnia obiegowa, to koło centralne

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Dziękuję, bardzo wyczerpująca odpowiedź. W końcu jest dla mnie jasne rozróżnienie planetarna - obiegowa i słoneczne - centralne.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amat: zgadzam się zupełnie
1 hr

agree  Izabella Kraus
2 hrs

agree  Jacek Mozdyniewicz
3 hrs