KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

mask work

Polish translation: topografia układu scalonego / wzorzec


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mask work
Polish translation:topografia układu scalonego / wzorzec

16:22 Aug 19, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / intelectual propertt
English term or phrase: mask work
“Intellectual Property” means intangible property protected under the patent, copyright, mask work, trade secret, trademark and similar laws of any state or national government.
Michalina Pyrek
topografia układu scalonego
Explanation:
podlega ochronie prawnej.
TOPOGRAFIE UKŁADÓW SCALONYCH
Przez topografię układu scalonego rozumie się rozwiązanie polegające na przestrzennym, wyrażonym w dowolny sposób rozplanowaniu elementów, z których co najmniej jeden jest elementem aktywnym, oraz wszystkich lub części połączeń układu scalonego. Przez układ scalony rozumie się jedno lub wielowarstwowy wytwór przestrzenny, utworzony z elementów z materiału półprzewodnikowego tworzącego ciągłą warstwę, ich wzajemnych połączeń przewodzących i obszarów izolujących, nierozdzielnie ze sobą sprzężonych, w celu spełniania funkcji elektronicznych.

Prawo z rejestracji topografii może być udzielone na topografię oryginalną. Prawo z rejestracji może zostać uzyskane, także w sytuacji, jeżeli topografia była wykorzystywana jawnie w celach handlowych w okresie krótszym niż dwa lata przed zgłoszeniem w Urzędzie Patentowym RP.

Ochrona topografii ustaje po dziesięciu latach od końca roku kalendarzowego, w którym topografia lub układ scalony zawierający taką topografię był wprowadzony do obrotu, lub końca roku kalendarzowego, w którym dokonano zgłoszenia topografii w Urzędzie Patentowym RP, w zależności od tego, który z tych terminów upływa wcześniej.

Obecnie podstawowa opłata za zgłoszenie topografii układu scalonego wynosi 250,-zł, zaś za pierwszy okres ochrony i za publikację o udzielonym prawie z rejestracji opłata wynosi 550,- zł.

§909. Mask work notice


(a)
The owner of a mask work provided protection under this chapter [17 USC §§901 et seq.] may affix notice to the mask work, and to masks and semiconductor chip products embodying the mask work, in such manner and location as to give reasonable notice of such protection. The Register of Copyrights shall prescribe by regulation, as examples, specific methods of affixation and positions of notice for purposes of this section, but these specifications shall not be considered exhaustive. The affixation of such notice is not a condition of protection under this chapter [17 USC §§901 et seq.], but shall constitute prima facie evidence of notice of protection.


(b)
The notice referred to in subsection (a) shall consist of--


(1)
the words "mask work", the symbol *M*, or the symbol M (the letter M in a circle); and


(2)
the name of the owner or owners of the mask work or an abbreviation by which the name is recognized or is generally known.

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuje za wyczerpującą definicję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3topografia układu scalonego
Andrzej Lejman
4chronione prawem patentowym, o ochronie praw autorskich, matryc i wzorców, ...Radek Podolski
1 -1w oryginalekterelak


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
w oryginale


Explanation:
definicja angielska jest bardzo skomplikowana to coś związanego z półprzewodnikami ale definicja jest bardzo pokręcona. Spróbuj wyszukiwarki Google.

kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 761

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: to nie jest ten rodzaj odpowiedzi, jakiego się tu oczekuje.
4 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
topografia układu scalonego


Explanation:
podlega ochronie prawnej.
TOPOGRAFIE UKŁADÓW SCALONYCH
Przez topografię układu scalonego rozumie się rozwiązanie polegające na przestrzennym, wyrażonym w dowolny sposób rozplanowaniu elementów, z których co najmniej jeden jest elementem aktywnym, oraz wszystkich lub części połączeń układu scalonego. Przez układ scalony rozumie się jedno lub wielowarstwowy wytwór przestrzenny, utworzony z elementów z materiału półprzewodnikowego tworzącego ciągłą warstwę, ich wzajemnych połączeń przewodzących i obszarów izolujących, nierozdzielnie ze sobą sprzężonych, w celu spełniania funkcji elektronicznych.

Prawo z rejestracji topografii może być udzielone na topografię oryginalną. Prawo z rejestracji może zostać uzyskane, także w sytuacji, jeżeli topografia była wykorzystywana jawnie w celach handlowych w okresie krótszym niż dwa lata przed zgłoszeniem w Urzędzie Patentowym RP.

Ochrona topografii ustaje po dziesięciu latach od końca roku kalendarzowego, w którym topografia lub układ scalony zawierający taką topografię był wprowadzony do obrotu, lub końca roku kalendarzowego, w którym dokonano zgłoszenia topografii w Urzędzie Patentowym RP, w zależności od tego, który z tych terminów upływa wcześniej.

Obecnie podstawowa opłata za zgłoszenie topografii układu scalonego wynosi 250,-zł, zaś za pierwszy okres ochrony i za publikację o udzielonym prawie z rejestracji opłata wynosi 550,- zł.

§909. Mask work notice


(a)
The owner of a mask work provided protection under this chapter [17 USC §§901 et seq.] may affix notice to the mask work, and to masks and semiconductor chip products embodying the mask work, in such manner and location as to give reasonable notice of such protection. The Register of Copyrights shall prescribe by regulation, as examples, specific methods of affixation and positions of notice for purposes of this section, but these specifications shall not be considered exhaustive. The affixation of such notice is not a condition of protection under this chapter [17 USC §§901 et seq.], but shall constitute prima facie evidence of notice of protection.


(b)
The notice referred to in subsection (a) shall consist of--


(1)
the words "mask work", the symbol *M*, or the symbol M (the letter M in a circle); and


(2)
the name of the owner or owners of the mask work or an abbreviation by which the name is recognized or is generally known.




    Reference: http://www.pg.gda.pl/biblioteka/rzecznik.php?s=3
    Reference: http://www.bitlaw.com/source/17usc/909.html
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziękuje za wyczerpującą definicję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radek Podolski: klepalem klepalem a w miedzyczasie.. "topografia.. " bravo!
19 mins

agree  kterelak: poddaję się
59 mins

agree  leff
2 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chronione prawem patentowym, o ochronie praw autorskich, matryc i wzorców, ...


Explanation:
maska to wzor, np. folia z wyznaczonymi sciezkami ukladu scalonego do naswietalnia przed wytrawianiem. wygalda na to ze stany maja ustawodawstwo na ten temat...


    Reference: http://www.heading.enter.net.pl/tubes1.htm
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010