KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

descender

Polish translation: ósemka (zjazdowa)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:descender
Polish translation:ósemka (zjazdowa)
Entered by: Anna Korzeniowska-Bihun

22:51 Aug 23, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: descender
I just concentrated on feeding the rope through the descender.
Anna Korzeniowska-Bihun
ósemka (zjazdowa)
Explanation:
Sorry. Rolka też służy do zjeżdżania, ale w słowniku PWN/Oxford napisano, że descender (tyle, że pisane "descendeur")
to jednak ósemka.
Selected response from:

Roman Palewicz
Poland
Grading comment
Dziekuje bardzo serdecznie!
Anna
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ósemka (zjazdowa)
Roman Palewicz
5ósemka (zjazdowa)
Roman Palewicz
5rolka
Roman Palewicz
5rolka
Roman Palewicz
3przyrzad do schodzenia w dol/zjazdu
Piotr Kurek
2karabinek
amat


Discussion entries: 2





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przyrzad do schodzenia w dol/zjazdu


Explanation:
propozycja
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
karabinek


Explanation:
line przepuszcza sie przez karabinek przy schodzeniu czy tez przy wspinaniu sie celem nieodpadniecia od np. sciany

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

2 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rolka


Explanation:
Tak nazywają to urządzenie polscy speleolodzy.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298

2 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rolka


Explanation:
Tak nazywają to urządzenie polscy speleolodzy.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298

2 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ósemka (zjazdowa)


Explanation:
Sorry. Rolka też służy do zjeżdżania, ale w słowniku PWN/Oxford napisano, że descender (tyle, że pisane "descendeur")
to jednak ósemka.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298
Grading comment
Dziekuje bardzo serdecznie!
Anna

2 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ósemka (zjazdowa)


Explanation:
Sorry. Rolka też służy do zjeżdżania, ale w słowniku PWN/Oxford napisano, że descender (tyle, że pisane "descendeur")
to jednak ósemka.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298