KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

offset

Polish translation: odchyłka położenia (np.głowicy wykrawającej)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:offset
Polish translation:odchyłka położenia (np.głowicy wykrawającej)
Entered by: Tomasz Niedbala

18:32 Oct 16, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: offset
Kontekst: Obsługa wykrawarki

left/right/upper/lower offset
maryla
odchyłka położenia (np.głowicy wykrawającej)
Explanation:
W maszynach, które serwisuję "offset" najczęściej oznacza wartość odchyłek, które należy skompensować.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:26:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałby się szerszy kontekst.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:57:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałby się szerszy kontekst.
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1przesunięcie / ruch / przemieszczenie
Andrzej Lejman
4odchyłka położenia (np.głowicy wykrawającej)
Tomasz Niedbala
3przesunięcie; przesadzenie
leff
3pozycja skrajna (głowicy)
Andrzej Lejman


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przesunięcie / ruch / przemieszczenie


Explanation:
głowicy?

Przydałoby sie więcej kontekstu - tego nigdy za dużo.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amat: wg mnie, to pierwsze - przesunięcie
9 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przesunięcie; przesadzenie


Explanation:
offset = (obr. plast.) przesunięcie, przesadzenie; (aut.) uchyb ustalony
[E-P Dictionary of Science and Technology]

Ale sądzę, że chodzi raczej o znaczenie z obróbki plastycznej niż automatyki

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pozycja skrajna (głowicy)


Explanation:
kolejna możliwość

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odchyłka położenia (np.głowicy wykrawającej)


Explanation:
W maszynach, które serwisuję "offset" najczęściej oznacza wartość odchyłek, które należy skompensować.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:26:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałby się szerszy kontekst.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:57:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałby się szerszy kontekst.

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725