KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

closed caption

Polish translation: napisy kodowane


10:46 Dec 31, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: closed caption
instrukcja obsługi DVD

When the DVD disc is recorded with closed caption, the closed captions on/off will enable the user to select whether to display the closed caption.
Teresa Jaczewska
Polish translation:napisy kodowane
Explanation:
PWN Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-31 11:30:46 (GMT)
--------------------------------------------------

What is Closed Caption? Captions are the written representation of the audio portion of the program, and are similar to subtitles. ...
www.subtitulos.com/serv_en02.htm - 7k - En cache - Pages similaires

This section describes the idea of closed-captions. ...
trurl.npac.syr.edu/EFP/michal.report.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-31 11:33:09 (GMT)
--------------------------------------------------

closed caption (CC) = metoda generowania napisow na ekranie (Bocian, Slownik terminow filmowych)
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuję wszystkim! Zgadzam się z uwagą Lim0nki.
Szczęśliwego Nowego Roku!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3napisy kodowaneJacek Krankowski
5napisyagusia
4dekoder closed caption
Andrzej Lejman


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dekoder closed caption


Explanation:
Wbudowany dekoder Closed Caption: przydatny do oglądania filmów NTSC zapisanych bez tradycyjnych podpisów (subtitles).


--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-31 10:59:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Jako ciekawostkę należy potraktować obecność na płycie informacji określanych jako caption closed, które podczas oglądania filmu umieszczają właściwe dialogi na ekranie w pobliżu wypowiadających je postaci. Opcja ta jest dostępna wyłącznie w języku angielskim.

http://www.stopklatka.pl/dvd/recenzja.asp?wi=8574


    Reference: http://dvd.wp.pl/software.html?art=powerdvd4
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
napisy kodowane


Explanation:
PWN Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-31 11:30:46 (GMT)
--------------------------------------------------

What is Closed Caption? Captions are the written representation of the audio portion of the program, and are similar to subtitles. ...
www.subtitulos.com/serv_en02.htm - 7k - En cache - Pages similaires

This section describes the idea of closed-captions. ...
trurl.npac.syr.edu/EFP/michal.report.html


--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-31 11:33:09 (GMT)
--------------------------------------------------

closed caption (CC) = metoda generowania napisow na ekranie (Bocian, Slownik terminow filmowych)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Dziękuję wszystkim! Zgadzam się z uwagą Lim0nki.
Szczęśliwego Nowego Roku!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: jestem za wersją polską :)
55 mins

agree  Piotr Kurek
1 hr

agree  Pawel Bartoszewicz
1 day22 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
napisy


Explanation:
taka jest nazwa fachowa

agusia
PRO pts in pair: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: teoretycznie tak, ale warto rozróżnić "closed caption" od "subtitles"
6 mins