KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

coal liquefaction

Polish translation: upłynnianie węgla


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:coal liquefaction
Polish translation:upłynnianie węgla
Entered by: bartek

22:11 Jan 4, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: coal liquefaction
Energy: turning coal into liquid energy source, i.e. oil.
Michael
upłynnianie węgla
Explanation:
Nowe sposoby przetwarzania paliw klasycznych umożliwiają stosowanie technologii energooszczędnych i mniej uciążliwych dla środowiska. Należą do nich:

- upłynnienie węgla na bezsiarkowe oleje opałowe lub bezpopiołowe paliwo elektrowniane,

http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/5804.htm

.1.4. Upłynnianie
3.1.4.1. Bezpo¶rednie upłynnianie węgla przez uwodornienie .........186
3.1.4.2. Po¶rednie upłynnienie węgla metoda Fischera -Tropscha ..190
3.1.4.3. Otrzymywanie paliw silnikowych z metanolu
http://www.ae.wroc.pl/katedry/ktpch/spitri.htm

Zakład Katalizy i Technologii Organicznej
Profil badawczy Zakładu Katalizy i Technologii Organicznej obejmuje:
współczesne metody katalizy (kataliza przy użyciu metali, kompleksów metali, tlenków metali z zastosowaniem superkwasów i superzasad),
technologie wysokoprzetworzonych produktów organicznych o wysokiej cenie jednostkowej (fine chemicals),
technologie lekkie (chemia gospodarcza, związki perfumeryjne i kosmetyczne, półprodukty farmaceutyczne),
przetwórstwo ropy naftowej i jej pochodnych, kataliza wielkotonażowa, upłynnianie węgla.
http://www.ch.pw.edu.pl/studia/technologia_organiczna_i_kata...

Nowy proces katalitycznego upłynniania węgla z wykorzystaniem zdyspergowanego w wodzie MoS2."
http://www.ichpw.zabrze.pl/marzec_2000.html


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-04 22:32:47 (GMT)
--------------------------------------------------

OR

If you don\'t have Polish fonts:

Uplynnianie wegla
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4upłynnianie węgla
bartek
5przeprowadzanie węgla w stan ciekły
Teresa Goscinska


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
upłynnianie węgla


Explanation:
Nowe sposoby przetwarzania paliw klasycznych umożliwiają stosowanie technologii energooszczędnych i mniej uciążliwych dla środowiska. Należą do nich:

- upłynnienie węgla na bezsiarkowe oleje opałowe lub bezpopiołowe paliwo elektrowniane,

http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/5804.htm

.1.4. Upłynnianie
3.1.4.1. Bezpo¶rednie upłynnianie węgla przez uwodornienie .........186
3.1.4.2. Po¶rednie upłynnienie węgla metoda Fischera -Tropscha ..190
3.1.4.3. Otrzymywanie paliw silnikowych z metanolu
http://www.ae.wroc.pl/katedry/ktpch/spitri.htm

Zakład Katalizy i Technologii Organicznej
Profil badawczy Zakładu Katalizy i Technologii Organicznej obejmuje:
współczesne metody katalizy (kataliza przy użyciu metali, kompleksów metali, tlenków metali z zastosowaniem superkwasów i superzasad),
technologie wysokoprzetworzonych produktów organicznych o wysokiej cenie jednostkowej (fine chemicals),
technologie lekkie (chemia gospodarcza, związki perfumeryjne i kosmetyczne, półprodukty farmaceutyczne),
przetwórstwo ropy naftowej i jej pochodnych, kataliza wielkotonażowa, upłynnianie węgla.
http://www.ch.pw.edu.pl/studia/technologia_organiczna_i_kata...

Nowy proces katalitycznego upłynniania węgla z wykorzystaniem zdyspergowanego w wodzie MoS2."
http://www.ichpw.zabrze.pl/marzec_2000.html


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-04 22:32:47 (GMT)
--------------------------------------------------

OR

If you don\'t have Polish fonts:

Uplynnianie wegla

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
52 mins
  -> Dzięki :-)

agree  Piotr Kurek
8 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Roman Palewicz: choć upłynnianie kojarzy się również (a może nawet bardziej) z pospieszną sprzedażą
10 hrs
  -> Aha. Panie Romanie, wiem. Chociaz pierwsze skojarzenia tego terminu są jak najbardziej uprawnione - w obecnej sytuacji górnictwa. Marzenie każdego górnika :-)

agree  hadraadae
17 hrs
  -> Dzięki :-)

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
przeprowadzanie węgla w stan ciekły


Explanation:
tg

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723