KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

back pressure

Polish translation: propagacja natłoku (back pressure)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back pressure
Polish translation:propagacja natłoku (back pressure)
Entered by: Robert Pranagal

14:19 Jan 8, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / computer networks
English term or phrase: back pressure
computer network component specifications

Flow control:
Half Duplex - Back Pressure
Robert Pranagal
propagacja natłoku
Explanation:
w odniesieniu do sieci komputerowych
Selected response from:

leff
Grading comment
rzeczywiście, termin rzadko spotykany...
jednakże mówi coś więcej niż samo 'back pressure'.
Zastosuję chwyt: "propagacja natłoku (back pressure)"

dziękuję i pozdrawiam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1propagacja natłoku
leff
3 +1funkcja/technologia back pressure
Pawel Czernecki


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
propagacja natłoku


Explanation:
w odniesieniu do sieci komputerowych


    Reference: http://cgi.btinfo.com.pl/cgi-bin/szukaj.pl?text=back+pressur...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
rzeczywiście, termin rzadko spotykany...
jednakże mówi coś więcej niż samo 'back pressure'.
Zastosuję chwyt: "propagacja natłoku (back pressure)"

dziękuję i pozdrawiam

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Za sam fakt, że znasz taki termin :-)
27 mins

neutral  Adam Zakrzewski: myślę, że ten termin został wymyślony przez biuro BTInfo, oni mają takie pomysły. wg mnie ważniejsze jest żeby wyraz był powszechnie zrozumiały, a nie tylko "prawidłowy", więc jestem za back pressure. ale może sie mylę...
5 hrs
  -> No cóż, nie znam stopnia rozpowszechnienia tego terminu, ani jego prawidłowości. Na wszelki wypadek zawsze można uzupełnić o 'back pressure' w nawiasie. Ale jednak warto przetłumaczyć

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
funkcja/technologia back pressure


Explanation:
nie żebym był zwolennikiem takich rozwiązań, ale jako propozycja najbardziej popularna w Internecie:

aktywne sterowanie przepływem (technologia „back pressure”) w trybie półdupleksu
http://www.idea-net.pl/Networking/active_avaya.htm

Sterowanie przepływem (IEEE802.3x):
- Half: back pressure (propagacja natłoku)
- Full: pause frame
http://www.connect.pl/switch05wl.html

W trybie full duplex urządzenia korzystają z flow control, a w trybie half-duplex z back-pressure.
http://www.idg.pl/artykuly/3420.html

Ethernet:
EEE 802.3/3u/3x;
Flow control w trybie full duplex;
Back pressure w trybie half duplex;
http://zyxel.pl/produkty/ies-1000.html

Kontrola przepływu
Back pressure w trybie half duplex
802.3x w trybie full duplex
http://www.efbi.com.pl/katalog/3m/3m23-15.html

Kontrola przepływu przy full dupleksie IEEE802.3x; kontrola przepływu "back pressure" w trybie half dupleksu.
http://www.trilan.pl/oferta/oferta_ela_pls4.htm



Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adam Zakrzewski: zgadzam się, że to bardziej rozpowszechnione niż "propagacja natłoku"
5 hrs
  -> Dziękuję