tape path/pinch roller

Polish translation: rolka prowadzaca

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pinch roller
Polish translation:rolka prowadzaca
Entered by: MonikaSojka

17:30 Jan 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / kaseta magnetofonowa
English term or phrase: tape path/pinch roller
czesci skladowe kasety magnetofonowej, 'cleaning guidlines for tape path and pinch rollers'
MonikaSojka
United Kingdom
tor przebiegu taśmy i rolki prowadzące (transportowe)
Explanation:
Trochę za późno przemyślałem sprawe, dlatego zamiast komentarza musze wysłać odpowiedź.
Tu nie może chodzić o części składowe kasety, bo kasety sie nie czyści. Czyści się elementy stykające się z taśmą, czyli głowice (nagrywającą, kasującą) i rolki prowadzące/transportowe, czyli właściwie, całość można by skrócić do
"czyszczenie toru przebiegu taśmy".
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
tak, i oczywiscie nie czesci skladowe kasety, a magnetofonu. dziekuje wszystkim
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tor przebiegu taśmy (w kasecie) / rolki dociskowe
Tomasz Niedbala
4tor przebiegu taśmy i rolki prowadzące (transportowe)
Andrzej Lejman
3droga taśmy; rolka ciągnąca
leff


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
droga taśmy; rolka ciągnąca


Explanation:
pinch rolls = (hutn.) walce ciągnące
[E-P Dictionary of Science and Technology]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tor przebiegu taśmy (w kasecie) / rolki dociskowe


Explanation:
TN

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 728

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: tak, z tym że "rolki prowadzące"; w kasecie nie ma rolek dociskowych.
17 mins
  -> Rzeczywiście, masz rację

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tor przebiegu taśmy i rolki prowadzące (transportowe)


Explanation:
Trochę za późno przemyślałem sprawe, dlatego zamiast komentarza musze wysłać odpowiedź.
Tu nie może chodzić o części składowe kasety, bo kasety sie nie czyści. Czyści się elementy stykające się z taśmą, czyli głowice (nagrywającą, kasującą) i rolki prowadzące/transportowe, czyli właściwie, całość można by skrócić do
"czyszczenie toru przebiegu taśmy".

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
tak, i oczywiscie nie czesci skladowe kasety, a magnetofonu. dziekuje wszystkim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search