KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

header wall

Polish translation: czemu bez kontekstu, specyfikacja z dziedzin mieszanych?


11:38 Jan 22, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: header wall
no context
Zarzycki
Polish translation:czemu bez kontekstu, specyfikacja z dziedzin mieszanych?
Explanation:
no to spróbujmy poszukać, co tu może pasować:

PWN-OUP:
header - (...) 2. (Sport) główka, 3. (Comput) nagłówek, 4. (Constr) cegła wiążąca, główka, 5. (also "~ tank") (Tech) zbiornik opadowy

Sł.N-T ang-pol - który na pewno masz - podaje 8 różnych znaczeń HEADER, w tym "nadproże (ościeżnicy)"

“główka” to także najmniejsza ścianka pustaka/cegły

W słowniku Duden-Oxford (ilustrowany) są przykłady z ciesielstwa z wyrazem HEADER, np. header joist (GB = trimemr joist), oznaczające konkretny typ połączeń belek; obrazowo wyjaśnię to tak: wyobraź sobie literę T, kreska pozioma jest w niej "headerem" w stosunku do pionowej

jeżeli masz tekst budowlany, to może chodzi o tę ścianę w budynku, do której “dochodzi” inna ściana gdzieś na środku (lub niedokładnie środku) jej długości (np. gdy do dużego pomieszczenia przylegają dwa mniejsze, to ściana przedzielająca te dwa mniejsze będzie dochodzić do HEADER WALL tego dużego pomieszczenia). UFF!
Selected response from:

anglista
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2czemu bez kontekstu, specyfikacja z dziedzin mieszanych?
anglista
4ścianka głowicy
amat


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ścianka głowicy


Explanation:
np. filtra paliwowego

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
czemu bez kontekstu, specyfikacja z dziedzin mieszanych?


Explanation:
no to spróbujmy poszukać, co tu może pasować:

PWN-OUP:
header - (...) 2. (Sport) główka, 3. (Comput) nagłówek, 4. (Constr) cegła wiążąca, główka, 5. (also "~ tank") (Tech) zbiornik opadowy

Sł.N-T ang-pol - który na pewno masz - podaje 8 różnych znaczeń HEADER, w tym "nadproże (ościeżnicy)"

“główka” to także najmniejsza ścianka pustaka/cegły

W słowniku Duden-Oxford (ilustrowany) są przykłady z ciesielstwa z wyrazem HEADER, np. header joist (GB = trimemr joist), oznaczające konkretny typ połączeń belek; obrazowo wyjaśnię to tak: wyobraź sobie literę T, kreska pozioma jest w niej "headerem" w stosunku do pionowej

jeżeli masz tekst budowlany, to może chodzi o tę ścianę w budynku, do której “dochodzi” inna ściana gdzieś na środku (lub niedokładnie środku) jej długości (np. gdy do dużego pomieszczenia przylegają dwa mniejsze, to ściana przedzielająca te dwa mniejsze będzie dochodzić do HEADER WALL tego dużego pomieszczenia). UFF!



    Reference: http://www.dietrichindustries.com/library/pdf/TradeReady_hea...
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maitland: rzeczywiści brak kontekstu nie daje nam szans; może to być bowiem również "ściana, przez którą przechodzi kolektor" :)) porażka
2 hrs

agree  Pawel Czernecki
51 days