KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

fund raising telethon

Polish translation: telewizyjna kampania


09:45 Jan 29, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / television commerce
English term or phrase: fund raising telethon
include programming such as news shows, sporting events, election coverage, televised shopping, fund raising telethons ...
xxxkgas
Polish translation:telewizyjna kampania
Explanation:
mająca na celu zebranie funduszy na pewien cel.
W pewnym sensie Świąteczna Orkiestra też jest telethonem, tylko bardziej.

TELEvision maraTHON


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 16:15:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ponieważ nikt inny nie zabiera głosu, spróbuję to opisowo wytłumaczyć (rozwijając słuszną uwagę pidzeja):

telethon to jest program w telewizji pokaujący ostatnie stadium kampanii zbierania funduszy na pewien cel.

Cała transmisja Owsiaka z Woronicza w niedzielę 12 stycznia (?) jest tego dobrym przykładem.

Często jest to jedno wielkie wariactwo ze znanymi osobistościami nakłaniającymi do kopsnięcia kaski na dany cel.
Selected response from:

PAS
Grading comment
Dzieku!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2telewizyjny finał akcji charytatywnej
pidzej
4 -1telewizyjna kampania
PAS


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
telewizyjna kampania


Explanation:
mająca na celu zebranie funduszy na pewien cel.
W pewnym sensie Świąteczna Orkiestra też jest telethonem, tylko bardziej.

TELEvision maraTHON


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 16:15:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ponieważ nikt inny nie zabiera głosu, spróbuję to opisowo wytłumaczyć (rozwijając słuszną uwagę pidzeja):

telethon to jest program w telewizji pokaujący ostatnie stadium kampanii zbierania funduszy na pewien cel.

Cała transmisja Owsiaka z Woronicza w niedzielę 12 stycznia (?) jest tego dobrym przykładem.

Często jest to jedno wielkie wariactwo ze znanymi osobistościami nakłaniającymi do kopsnięcia kaski na dany cel.

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277
Grading comment
Dzieku!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  pidzej: kampania trwa wiele dni, telethon jest jej ukoronowaniem
1 hr
  -> racja - to był skrót myślowy, bo sam telethon trwa jeden, góra dwa dni

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
telewizyjny finał akcji charytatywnej


Explanation:
może tak...

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska: moze byc
17 hrs

agree  Piotr Kurek
19 hrs