flash fire

Polish translation: spalanie wybuchowe / wybuch (oparów, gazów) / deflagracja

English term or phrase:flash fire
Polish translation:spalanie wybuchowe / wybuch (oparów, gazów) / deflagracja
Entered by: Hanna Burdon

12:06 May 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: flash fire
EXTREMELY FLAMMABLE LIQUID AND VAPOR, VAPOR MAY CAUSE FLASH FIRE.
Hanna Burdon
United Kingdom
spalanie wybuchowe
Explanation:
inaczej deflagracja
...może nastąpić wybuchowe spalanie par gazów.
Choć flash fire i detonation/explosion to nie to samo, myślę że 'wybuch par gazów' jest w tym kontekście również dopuszczalny.

http://www.wp39.punkt.pl/leks/leksw.html
http://www.chemsafety.gov/news/2003/n20030102.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-04 19:30:54 (GMT)
--------------------------------------------------

par gazów to pomyłka, miało być par/gazów
chociaż pomyliło się całkiem sporo osób...

1.
wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/Studenci/DIAGNOSTYKA/ 12%20DT%20urzad.%20dodat.doc

2.
http://www.hand-all.pl/hand/php/table.php?grupa=30&tytul=Ole...

3.
http://www.conbest.com.pl/dsl_nowy/oferta3.asp

4.
http://www.wojkus.fr.pl/wojsko/choroby.htm

5.
http://www.agart.com.pl/zalety_b.html

.....
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Napisałam w końcu: "CIECZ I OPARY BARDZO ŁATWOPALNE, NIEBEZPIECZEŃSTWO WYBUCHU OPARÓW". Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spalanie wybuchowe
xxxOTMed
4 +1gwałtowny pożar
leff


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gwałtowny pożar


Explanation:
a w zasadzie to pożar połączony z eksplozją

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spalanie wybuchowe


Explanation:
inaczej deflagracja
...może nastąpić wybuchowe spalanie par gazów.
Choć flash fire i detonation/explosion to nie to samo, myślę że 'wybuch par gazów' jest w tym kontekście również dopuszczalny.

http://www.wp39.punkt.pl/leks/leksw.html
http://www.chemsafety.gov/news/2003/n20030102.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-04 19:30:54 (GMT)
--------------------------------------------------

par gazów to pomyłka, miało być par/gazów
chociaż pomyliło się całkiem sporo osób...

1.
wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/Studenci/DIAGNOSTYKA/ 12%20DT%20urzad.%20dodat.doc

2.
http://www.hand-all.pl/hand/php/table.php?grupa=30&tytul=Ole...

3.
http://www.conbest.com.pl/dsl_nowy/oferta3.asp

4.
http://www.wojkus.fr.pl/wojsko/choroby.htm

5.
http://www.agart.com.pl/zalety_b.html

.....


    Reference: http://bulktransporter.com/ar/transportation_investigators_s...
xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Napisałam w końcu: "CIECZ I OPARY BARDZO ŁATWOPALNE, NIEBEZPIECZEŃSTWO WYBUCHU OPARÓW". Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lukeg_1: "par gazow"?..a co to takiego?
24 mins

neutral  Witold: co to są "pary gazów"?
5 hrs

agree  barwin
7 hrs