KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

material safety data sheet

Polish translation: karta charakterystyki substancji niebezpiecznych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:material safety data sheet
Polish translation:karta charakterystyki substancji niebezpiecznych
Entered by: Robert Pranagal

12:50 May 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: material safety data sheet
bhp

potrzebuję oficjalną nazwę tej karty
Robert Pranagal
Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych
Explanation:
tak to się formalnie nazywa, a mówi o tym np. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 3 lipca 2002 r. w sprawie karty charakterystyki substancji niebezpiecznej i preparatu niebezpiecznego. (Dz.U. 2002 nr 140 poz. 1171)
Selected response from:

leff
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych
leff
5 +1Arkusze Danych Bezpieczeństwa Materiałów
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Arkusze Danych Bezpieczeństwa Materiałów


Explanation:
Arkusze Danych na temat Bezpieczeństwa Materiałów (MSDS)
Agfa dołącza MSDS dla wszystkich swoich substancji
http://www.agfa.com.pl/about/qualitymanagement/environment.h...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 13:01:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Lojalnie uprzedzam, że na proz jest jeszcze coś takiego
http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=412535
z moją wersją
a poza tym:


Karta substancji
http://www.proz.com/?sp=h&id=37512&keyword=msds

karty charakterystyki bezpieczeństwa materiału
http://www.proz.com/?sp=h&id=234566&keyword=msds


    Reference: http://www.agfa.com.pl/about/qualitymanagement/environment.h...
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: karty charakterystyki bezpieczeństwa materiału
12 mins

neutral  leff: używane, ale to nie jest nazwa oficjalna
24 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych


Explanation:
tak to się formalnie nazywa, a mówi o tym np. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 3 lipca 2002 r. w sprawie karty charakterystyki substancji niebezpiecznej i preparatu niebezpiecznego. (Dz.U. 2002 nr 140 poz. 1171)


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: tak, choć niektórzy moi klienci przywiązali się do nazwy KARTA DANYCH PRODUKTU (ale te karty dotyczą faktycznie tylko substancji uznawanych za niebezpieczne)
3 hrs

agree  amat: funkcjonuje również nazwa "karty bezpieczeństwa wyrobu"
14 hrs

neutral  AleksanderS: Termin podany w rozporządzeniu jest wręcz mylący, bo takie karty charakterystyki są opracowywane praktycznie dla każdego materiału, który da się zbadać pod kątem bezpieczeństwa jego użytkowania. Ministerstwo bezmyślnie przyjęło pierwszą lepszą wersję.
17 hrs