KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

soundstage

Polish translation: scena dzwiekowa (w systemie glosnikow wysokiej klasy)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soundstage
Polish translation:scena dzwiekowa (w systemie glosnikow wysokiej klasy)
Entered by: GingerR

03:53 Nov 7, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: soundstage
Sophisticated speaker arrays deliver a broad, spacious soundstage, surround sound and strong centre imaging - from just two speakers.

Opis sprzetu audio
GingerR
scena dźwiękowa / plan dźwiękowy
Explanation:
wzgl. przestrzeń dźwiękowa

np. przestrzenny plan dźwiękowy

Opisy kolumn pełne są często równie dziwnych wyrażeń, jak opisy win.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Bardzo dziekuje. Chodzi o to, bo to wlasnie opis systemu glosnikowego wyzszej klasy. Co ciekawe, klient rowniez uzyl porownania do opisu win! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5scena dźwiękowa / plan dźwiękowy
Andrzej Lejman
4panorama
PAS


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
panorama


Explanation:
obszerna panorama

chodzi o wydobywanie się dźwięku "spoza" kolumn - wrażenie, jakby się naprawdę siedziało na sali koncertowej.

ref.: przewlekła audiofilia

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-07 08:30:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Andrzej: tak, ale tu chodzi o instrumenty w \"pierwszym planie\", \"drugim planie\" itp.
np. skrzypce słyszę z przodu (przed kolumnami), a flety z tyłu, (za kolumnami)

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
scena dźwiękowa / plan dźwiękowy


Explanation:
wzgl. przestrzeń dźwiękowa

np. przestrzenny plan dźwiękowy

Opisy kolumn pełne są często równie dziwnych wyrażeń, jak opisy win.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Bardzo dziekuje. Chodzi o to, bo to wlasnie opis systemu glosnikowego wyzszej klasy. Co ciekawe, klient rowniez uzyl porownania do opisu win! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: scena tak, plany to dla mnie głębia dźwięku (w osi prostopadłej do tej, na której stoją kolumny)
6 mins
  -> Przecież plan ma co najmniej dwa wymiary - szerokość i głebokość

agree  Andrzej Mierzejewski: scena dźwiękowa - wyrażenie często używane w opisach systemów głośnikowych wyższej klasy
20 mins

agree  leff
33 mins

agree  Witold Raczynski
9 hrs

agree  Stefan Simko
1 day1 hr