International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

hyper-threading

Polish translation: technologia hyper-threading


22:35 Nov 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: hyper-threading
If you purchase our OptiPlex GX270 or SX270 with Hyper-threading technology, we’ll upgrade your memory from 128MB to 256MB – for FREE!!
Stanislaw Kulikowski
Poland
Polish translation:technologia hyper-threading
Explanation:
Dostepne sa juz w naszych magazynch nowe procosory Intel Pentium 4 z technologia Hyper-Threading. Nowe procesory z zegarami 2.4, 2.6, 2.8 i 3.0 GHz pracuja z szyna 800 MHz i dzieki bardzo atrakcyjnej cenie dostepne sa dla kazdego.

Oferte nowych procesorow uzupelniaja nowe plyty obslugujace FSB 800 MHz. Chipsety i865 i i875 to nowoczesne rozwiazania oferujace technologie Serial-ATA, DDR Dual channel, Hyper-Threading i FSB 800 MHz.


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-11-10 22:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

albo: TECHNOLOGIA HIPERWĄTKOWOŚCI

Intel wprowadza nową technologię Hyper-Threading, która znalazła zastosowanie w procesorze Intel® Pentium® 4 z zegarem 3,06 GHz. Najkrócej mówiąc - hyper-threading, czyli technologia hiperwątkowości sprawia, że oprogramowanie \"widzi\" dwa procesory zamiast jednego. Umożliwi ona budowanie wydajnych komputerów
stacjonarnych nowego typu, które będą szybko pracować z kilkoma aplikacjami jednocześnie lub zapewnią dodatkową moc pojedynczym programom przystosowanym do pracy wielowątkowej.

http://nt.interia.pl/wiecej/artykul?aid=19672
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4technologia hyper-threading
lim0nka
5 +1Hiperwątkowość
bartek
5wielowątkowośćTomaszD


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wielowątkowość


Explanation:
Tak przynajmniej się to tłumaczy w odniesieniu do nowych procesorów Intela, widzianych przez system operacyjny jako dwa oddzielne procesory logiczne.

TomaszD
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 553

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Hiperwątkowość


Explanation:
hyperthreading
Hiperwątkowość. Technologia opracowana przez firmę Intel umozliwiająca wykonywanie wielu wątków (procesów wynikających z procesu nadrzędnego) równolegle na pojedynczym procesorze, co przyspiesza wykonywanie tych programów. Do tej pory aplikacje wielowątkowe wykonywane były dwuwątkowo (instrukcje były dzielone na dwa strumienie
http://nt.interia.pl/por/slo?haslo=hyperthreading

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
10 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
technologia hyper-threading


Explanation:
Dostepne sa juz w naszych magazynch nowe procosory Intel Pentium 4 z technologia Hyper-Threading. Nowe procesory z zegarami 2.4, 2.6, 2.8 i 3.0 GHz pracuja z szyna 800 MHz i dzieki bardzo atrakcyjnej cenie dostepne sa dla kazdego.

Oferte nowych procesorow uzupelniaja nowe plyty obslugujace FSB 800 MHz. Chipsety i865 i i875 to nowoczesne rozwiazania oferujace technologie Serial-ATA, DDR Dual channel, Hyper-Threading i FSB 800 MHz.


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-11-10 22:40:10 GMT)
--------------------------------------------------

albo: TECHNOLOGIA HIPERWĄTKOWOŚCI

Intel wprowadza nową technologię Hyper-Threading, która znalazła zastosowanie w procesorze Intel® Pentium® 4 z zegarem 3,06 GHz. Najkrócej mówiąc - hyper-threading, czyli technologia hiperwątkowości sprawia, że oprogramowanie \"widzi\" dwa procesory zamiast jednego. Umożliwi ona budowanie wydajnych komputerów
stacjonarnych nowego typu, które będą szybko pracować z kilkoma aplikacjami jednocześnie lub zapewnią dodatkową moc pojedynczym programom przystosowanym do pracy wielowątkowej.

http://nt.interia.pl/wiecej/artykul?aid=19672


    Reference: http://www.balta.pl/newsy.php3?ID=190
    Reference: http://www.intel.com/pl/pressroom/archive/2002/111402epl.htm
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Macieks
46 mins

agree  Wojciech Froelich: No jak Intel sam tak pisze, to nie pozostaje nic innego jak przytakn±ć.
2 hrs

agree  PRoTechEE: Najlepiej używać ang. za Intelem, bo to ich proprietary name, ewentualnie z polskim objaśnieniem (po raz pierwszy), wg powyższego przykładu: "z technologią Hyper-threading, czyli Hiperwątkowości"
3 hrs

agree  Stefan Simko
13 hrs