KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

half bandpass

Polish translation: długi tekst, więc wszystko zamieszczam poniżej


11:25 Nov 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: half bandpass
3-cavity hard coat interference filter, 10 nm half bandpass typical

kontekst: czytnik mikropłytek "microstrip reader"
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:długi tekst, więc wszystko zamieszczam poniżej
Explanation:
filtr pasmowoprzepustowy/¶rodkowoprzepustowy o pa¶mie przepustowym odpowiadaj±cym różnicy długo¶ci fali wynosz±cej 10 nm

przyrz±dy optyczne charakteryzuje się parametrem FWHM:
"FWHM. Abbreviation for full-width at half-maximum. An expression of the spectral width of a detector or filter. The width is reported as the difference between the lower and upper wavelengths of the spectrum where the value of the response is equal to one-half the maximum value."

W optyce pasmo rzadko definiuje się w hercach, znacznie czę¶ciej długo¶ci± fali.

Odsyłam do strony zawieraj±cej linki do charakterystyk filtrów optycznych dla ułatwienia zrozumienia definicji. Dodatkowo artykuł na temat kolorymetrii stosowanej również w laboratoriach biologii molekularnej.

Sformułowanie w zapytaniu wygl±da na bardzo mało fachowe, ale s±dzę, że wła¶nie o to chodzi.
Selected response from:

medyk
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4długi tekst, więc wszystko zamieszczam poniżejmedyk
3niżej
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 1





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niżej


Explanation:
może tak 10 nm half = 10,5 nm

bandpass - środkowoprzepustowy (o filtrze)

FILTR ŚRODKOWOPRZEPUSTOWY. DANE TECHNICZNE. Tłumienie w paśmie przepuszczania:
< 2.5dB. Tłumienie w paśmie zaporowym: > 60dB. Impedancja wej/wy: Z = 75. ...
www.winue.com.pl/filtr_srod_przep.htm - 4k
---------
... 1.2.2.5 Badanie filtru środkowoprzepustowego typu (go góry). Zbadać filtr środkowoprzepustowy
typu Rys. ... Zbadać filtr środkowoprzepustowy typu T Rys
www.ue.ps.pl/symulacje.php?1.2 - 9k

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
długi tekst, więc wszystko zamieszczam poniżej


Explanation:
filtr pasmowoprzepustowy/¶rodkowoprzepustowy o pa¶mie przepustowym odpowiadaj±cym różnicy długo¶ci fali wynosz±cej 10 nm

przyrz±dy optyczne charakteryzuje się parametrem FWHM:
"FWHM. Abbreviation for full-width at half-maximum. An expression of the spectral width of a detector or filter. The width is reported as the difference between the lower and upper wavelengths of the spectrum where the value of the response is equal to one-half the maximum value."

W optyce pasmo rzadko definiuje się w hercach, znacznie czę¶ciej długo¶ci± fali.

Odsyłam do strony zawieraj±cej linki do charakterystyk filtrów optycznych dla ułatwienia zrozumienia definicji. Dodatkowo artykuł na temat kolorymetrii stosowanej również w laboratoriach biologii molekularnej.

Sformułowanie w zapytaniu wygl±da na bardzo mało fachowe, ale s±dzę, że wła¶nie o to chodzi.


    Reference: http://www.tfitech.com/Standard%20Wavelength/550-6328.htm
    Reference: http://physics.nist.gov/Divisions/Div844/facilities/photo/Pu...
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
dziękuję