KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

push back

Polish translation: wypychanie (samolotu) do kołowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:push back
Polish translation:wypychanie (samolotu) do kołowania
Entered by: maciejm

14:04 Dec 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: push back
the aircraft is pushed back for take-off

lub

involuntary deplaning prior to push back
tadream
wypychanie
Explanation:
Samolot pasażerski nie ma wstecznego biegu, wiec musi zostac wypchniety ze "stojanki" i dopiero wtedy rozpoczyna kolowanie
M

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 14:58:12 (GMT)
--------------------------------------------------

\"deplaning\", to po prostu opuszcenie pokladu samolotu przez pasazerow, z powodow roznych i roznistych. Czyli rzecz się dzieje jeszcze na stanowisku i pasazerowie musza opuscic pokład i wrocic do terminalu.

... Click here to visit the North Coast Flight School! Deplaning Deplaning passengers
enter the terminal in the reverse order of departing
passengers. ...
www.erieairport.org/deplaning.html

Dialog między pilotem a kontrolerem \"ground\" mógłby wyglądać np. tak:
PILOT: Ground, LO728, stand 12, request startup and pushback.
KONTROLER: LO728, startup and pushback approved.
PILOT: Roger, LO728.


Pilot: Kontrola naziemna, LO728, stoję przy rękawie 12, proszę o zgodę na uruchomienie silników i wypychanie.
Kontroler: LO728, zezwalam na uruchomienie silników i wypychanie.
Pilot: Przyjąłem, L0728.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3wypychanie
maciejm
3 -1przeunięty w kolejce
Maciej Andrzejczak


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
wypychanie


Explanation:
Samolot pasażerski nie ma wstecznego biegu, wiec musi zostac wypchniety ze "stojanki" i dopiero wtedy rozpoczyna kolowanie
M

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 14:58:12 (GMT)
--------------------------------------------------

\"deplaning\", to po prostu opuszcenie pokladu samolotu przez pasazerow, z powodow roznych i roznistych. Czyli rzecz się dzieje jeszcze na stanowisku i pasazerowie musza opuscic pokład i wrocic do terminalu.

... Click here to visit the North Coast Flight School! Deplaning Deplaning passengers
enter the terminal in the reverse order of departing
passengers. ...
www.erieairport.org/deplaning.html

Dialog między pilotem a kontrolerem \"ground\" mógłby wyglądać np. tak:
PILOT: Ground, LO728, stand 12, request startup and pushback.
KONTROLER: LO728, startup and pushback approved.
PILOT: Roger, LO728.


Pilot: Kontrola naziemna, LO728, stoję przy rękawie 12, proszę o zgodę na uruchomienie silników i wypychanie.
Kontroler: LO728, zezwalam na uruchomienie silników i wypychanie.
Pilot: Przyjąłem, L0728.


maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
1 hr
  -> Dzi eki

agree  pidzej: turbopropy jednak cofają same; odrzutowy też jak by sie uparł to cofnie na rewersie ale przy okazji zmiecie z powierzchni terminal
1 hr
  -> Dzięki

agree  jamajka
2 days 16 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
przeunięty w kolejce


Explanation:
do startu

jaki¶ samolot wypadł i musi czekać na swoj± kolejkę do startu...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4029

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: niestety nie, w takiej sytuacji mielibyśmy np.:"standby, expect.... minutes delay due..... "
43 mins