KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

tamper-proof screwdriver

Polish translation: wkrętak do śrub zabezpieczonych przed manipulacją przez osoby niepowołane


20:12 Dec 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tamper-proof screwdriver
jest potrzebny do naprawy wyświetlacza LCD
maziak
Polish translation:wkrętak do śrub zabezpieczonych przed manipulacją przez osoby niepowołane
Explanation:
tamperproof = (zabezpieczony przed manipulacją przez osoby niepowołane)
[E-P Dictionary of Science and Technology]

Tzn. jak przypyszczam, te śruby lub wkręty mają nietypowe nacięcie we łbie, które uniemożliwia ich odkręcanie przy użyciu standardowych końcówek wkrętaków (czyli na pewno ani płaskie, ani krzyżakowe)
Selected response from:

leff
Grading comment
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, ale chyba to określenie jest nabardziej precyzyjne.
Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wkrętak do śrub zabezpieczonych przed manipulacją przez osoby niepowołane
leff
4wkrętak specjalny
Andrzej Mierzejewski
3śrubokręt do urządzeń precyzyjnych
*eva*


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wkrętak do śrub zabezpieczonych przed manipulacją przez osoby niepowołane


Explanation:
tamperproof = (zabezpieczony przed manipulacją przez osoby niepowołane)
[E-P Dictionary of Science and Technology]

Tzn. jak przypyszczam, te śruby lub wkręty mają nietypowe nacięcie we łbie, które uniemożliwia ich odkręcanie przy użyciu standardowych końcówek wkrętaków (czyli na pewno ani płaskie, ani krzyżakowe)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, ale chyba to określenie jest nabardziej precyzyjne.
Ewa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: one są w kształcie gwiazdki :o) o, czyli to "wkrętak do swobodnego manipulowania" ;o)))
7 mins
  -> no wiesz, niekoniecznie - widziałem też np. z wpustem trójkątnym albo pięciokątnym. Chodzi o to, że bez specjalistycznej końcówki nie dobierzesz się do śruby, a wiec nie zrobi tego jakiś domorosły 'fachowiec do wszystkiego'

agree  Andrzej Lejman
11 hrs

agree  jamajka: zamiast wkrętak napisałabym po prostu śrubokręt (z zabezpieczeniem)
2 days 8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
śrubokręt do urządzeń precyzyjnych


Explanation:

myślę, że to tampering odnosi się raczej do sprzętu niż do śrubokręta
taki odporny i wytrzymały śrubokręt to byłby: heavy duty (http://www.lara.com/cgi-bin/store/commerce.cgi?oc=WI-HD)

Tamper-proof holes are provided for screws such as torx screws with a projection in the screw head. These screws are used in cases where tempering could be a problem. Select the size for working with mobile telephones, communications equipment, radios and precision equipment.

http://www.prokits.com.tw/english/on_line_cat/07_screwdriver...
(jest zdjęcie)


    Reference: http://www.vorlac.com.au/catresults.cfm?select=27&subcode=35...
    Reference: http://www.prokits.com.tw/english/on_line_cat/07_screwdriver...
*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: po polsku mówi się wkrętak, a nie śrubokręt, choć śrubokręt jest zamieszczony w słowniku nauk-tech.
2 days 10 hrs
  -> a co się stało ze śrubokrętem? a co z Odkręcaniem śrubek Wkrętakiem? czy krawat to jednak "zwis męski"?! ;o))

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wkrętak specjalny


Explanation:
czyli pasujący do nietypowych (= niedostępnych w handlu detalicznym) wkrętów zastosowanych w wyświetlaczu

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 15 hrs 15 mins (2003-12-07 11:28:11 GMT)
--------------------------------------------------

Wycofałem moją poprzednią odpowiedź

Różnica między wkrętem a śrubą:
- wkręt ma okrągły łeb z wycięciem/otworem (płaskie, krzyżyk, gwiazdka, trójkąt, kwadrat, pięciokąt, sześciokąt, itd) albo np. dwa otwory we łbie. Końcówka WKRĘTAKA musi pasować do tego wycięcia/otworu. Wkrętak ma postać pręta i w trakcie pracy jest ustawiony na przedłużeniu osi śruby.
- śruba ma łeb kształtowy: trójkątny, kwadratowy, sześciokątny, itp. KLUCZ do śrub i nakrętek obejmuje łeb śruby (albo nakrętkę) i w trakcie przykręcania/odkręcania porusza się w płaszczyźnie prostopadłej do osi śruby.
Tak mnie uczono :-)

O ile znam się na konstrukcji wyrobów elektronicznych (np. telewizory), to zawsze stosuje się wkręty. Dodatkowo są one (często, ale nie zawsze) zagłębione w otworach obudowy, żeby można było użyć tylko narzędzia przewidzianego przez konstruktora, a nie narzędzi zastępczych, jak np. szczypce.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 6781