KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

business aviation

Polish translation: dyspozycyjny transport lotniczy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business aviation
Polish translation:dyspozycyjny transport lotniczy
Entered by: Kasia Trzcińska-Draper

09:29 Dec 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: business aviation
jako czesc lotnictwa ogolnego.
z gory dzieki.
tadream
lotnictwo użytkowe
Explanation:
?
tak było w słowniku, może lepiej cywilne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:35:53 (GMT)
--------------------------------------------------

znalazłam jeszcze business jet-odrzutowiec dyspozycyjny, zatem lotnictwo dyspozycyjne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:37:56 (GMT)
--------------------------------------------------

albo służbowe ekonomiczne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:38:02 (GMT)
--------------------------------------------------

albo służbowe ekonomiczne?
Selected response from:

jamajka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3lotnictwo użytkowejamajka
5chyba maja racjechris1000
4loty dyspozycyjneemis
4lotnictwo korporacyjne
bartek
3 -1lotnictwo prywatnepidzej


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
lotnictwo użytkowe


Explanation:
?
tak było w słowniku, może lepiej cywilne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:35:53 (GMT)
--------------------------------------------------

znalazłam jeszcze business jet-odrzutowiec dyspozycyjny, zatem lotnictwo dyspozycyjne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:37:56 (GMT)
--------------------------------------------------

albo służbowe ekonomiczne?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 09:38:02 (GMT)
--------------------------------------------------

albo służbowe ekonomiczne?

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: "dyspozycyjne" wydaje się być niezłym pomysłem. http://www.ibac.org/overview.htm
5 mins
  -> :)

agree  chris1000: a mi sie wydaje ze po prostu przemysł lotniczy
6 mins
  -> chyba by bylo aviation industry/business

agree  emis: popieram - loty lub lotnictwo dyspozycyjne; patrz:www.uml.lodz.pl/ indeksik.php3?menu2=2&zapytanie=2,05,03 - 15k Port Lotniczy obsługuje również czartery, loty dyspozycyjne (General Aviation), ALE NAPEWNO NIE LOTNICTWO CYWILNE, BO TO CIVIL AVIATION
11 mins

neutral  pidzej: samolot dyspozycyjny ok, ale o lotnictwie dysp. jeszcze nie czytałem. cywilne na pewno nie, służbowe ekonomiczne zbyt pionierskie
16 mins

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
chyba maja racje


Explanation:
Raytheon Aircraft Company, producent samolotow dyspozycyjnych/an aviation business jet manufacturer.


    Reference: http://www.pg.gda.pl/~kkrzyszt/lotnic.html
chris1000
Poland
PRO pts in pair: 7

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lotnictwo korporacyjne


Explanation:
samoloty służbowe

nie dyspozycyjne

a bardziej opisowo - sa to maszyny służbowe firm

właściciele i operatorzy zrzeszeni są w IBAC (International Business Aviation Council)



The Hong Kong Business Aviation Centre (HKBAC) is Asia's premier executive aviation support facility for those who own, operate or charter business aircraft. Aircraft fueling, ground handling and passenger services are dedicated exclusively to serving business aircraft, their flight crews and their passengers.

http://216.239.59.104/search?q=cache:whPnyItBYdYJ:www.hkbac....


• Corporate Operators
Whether you operate one turboprop or a fleet of five jets or more, the EBAA is there to help your flight department achieve excellence and professionalism, and to guarantee the efficient service required by your CEO.
• Commercial Operators
EBAA contributes to the professional growth and the success of your charter operation. Through EBAA Membership, you participate in our efforts to influence the regulatory process affecting the future of your business.

http://www.ebaa.org/





--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2003-12-09 10:22:30 GMT)
--------------------------------------------------

zastanawiam się nad dosłowną kalką, ale odrzuca mnie od tego pomysłu

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
lotnictwo prywatne


Explanation:
"Tym bardziej, że oprócz lotnictwa sportowego, które jest bardzo widoczne, zwłaszcza z okazji różnych świąt, istnieje także lotnictwo prywatne, dyspozycyjne. Właściciele dużych zakładów, korporacji potrzebują szybkich środków komunikacji."



    Reference: http://pryzmat.pwr.wroc.pl/Pryzmat_166/166in.html
    Reference: http://www.ulc.gov.pl/download/xls/blwykres2.xls
pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  emis: prywatne - to chyba gdy jesteś właścicielem samolotu, a dyspozycyjne gdy płacisz za wynajęcie samolotu, slot etc.
17 mins

disagree  Andrzej Lejman: no nie
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
loty dyspozycyjne


Explanation:
lub lotnictwo dyspozycyjne

Po konsultacji z kolegami z lotniska i Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
loty dyspozycyjne - np. lot firmy na zamówienie (lot nierozkładowy)
Dodatkowo:
Adviser T.S.C. jest przewoźnikiem specjalizującym się w organizacji
i wykonywaniu:
- lotów dyspozycyjnych dla małych i średnich grup 2-25 osób.
- lotów cargo o ładowności 0,6 – 40 ton bez ograniczeń

WARSAW POLAND: Air Taxi, Air Ambulance, Ambulans Lotniczy, Lotnictwo Dyspozycyjne, Flugambulanz, Flug-Taxi
http://www.adviser-air.pl/

geograficznych i odległościowych.
- innych specjalistycznych usług lotniczych w tym lotów
medycznych.




    Reference: http://www.adviser-air.pl/pliki/oferta.htm
emis
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 57