KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

departure longue vs. departure concourse

Polish translation: lounge not longue


23:13 Dec 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: departure longue vs. departure concourse
na lotnisku, musze une rozroznic i za cholere nic mi innego nie przychodzi do glowy poza tym ze obydwie to hale.
tadream
Polish translation:lounge not longue
Explanation:
this must be a typo...departure lounge is a waiting area for travelers located at the boarding gate; also executive lounge for business travelers

departure lounge = Poczekalnia dla pasażerów oczekujących na wejście do samolotu

http://www.lot.com/app/index.jsp?area=our_service&type=oa_bc...


departure concourse = hala odlotow
Selected response from:

ModTranslator
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lounge not longue
ModTranslator
3 +1poczekalnia biznesowa/ hala odlotów
Agnieszka Hayward
2Hol/hala odlotówbarwin


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Hol/hala odlotów


Explanation:
concourse -
NOUN: 1. A large open space for the gathering or passage of crowds, as in an airport.

longue = long (z francuskiego)

Więc może jedno nazwać halą (concourse), a drugie holem (?)

barwin
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 464

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lounge not longue


Explanation:
this must be a typo...departure lounge is a waiting area for travelers located at the boarding gate; also executive lounge for business travelers

departure lounge = Poczekalnia dla pasażerów oczekujących na wejście do samolotu

http://www.lot.com/app/index.jsp?area=our_service&type=oa_bc...


departure concourse = hala odlotow


    Reference: http://www.lot.com/app/index.jsp?area=our_service&type=oa_bc...
    Reference: http://www.lgs.com.pl/obsluga_pasazerska.html
ModTranslator
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
poczekalnia biznesowa/ hala odlotów


Explanation:
departure lounge - czyżby chodziło o "business and frequent/ senior traveller lounge"? - tak w odróżnieniu od ogólnego concourse? w Landżu po okazaniu karty klubu danej linii lotniczej/ aliansu lotniczego dają drinki i przekąski za darmo. Można się nawet łączyć z Internetem za friko. Zaś concourse to ogólna hala odlotów, ze sklepami bezcłowymi oraz milionami turystów wbiegającymi niewyspanemu człowiekowi na głowę...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-10 03:04:10 (GMT)
--------------------------------------------------

poczekalnia biznesowa - można by również łagodniej to oddać: \"poczekalnia dla stałych klientów\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-10 03:06:20 (GMT)
--------------------------------------------------

a może chodzi o rozróźnienie między ogólną halą odlotów, a tym o czym wspomina geotrans - poczekalnią za bramką dla konkretnego lotu?

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Pilecka: pełna zgoda; poza tym lotnisko lotnisku nierówne, nie na każdym są obie. :-)
7 hrs
  -> dziękuję