KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

rock bolting

Polish translation: kotwienie skał


12:54 Dec 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: rock bolting
w kontekscie rozbudowy terminalu kontenerowego, prace: Docks: 1 280 m, concrete 20 000 m3, reinforcement 1 600 t, rock bolting 55 000 m.
Julcia
Polish translation:kotwienie skał
Explanation:
takie skały muszą być kotwione
w górnictwie bolting to właśnie kotwienie

Projektowanie samodzielnej obudowy kotwiowej chodników i rozcinek rozruchowych, obudowy części wyrobisk ścianowych przeznaczonych do podsadzania itp.
Design of individual road roof bolting support for working excavations destined for stowing etc
PRACOWNIA KOTWIENIA GÓROTWORU

DOBÓR OBUDOWY DLA BEZPIECZNEGO UTRZYMANIA WYROBISK

LABORATORY OF ROCK MASS BOLTING

SUPPORT SELECTION FOR SAFE MAINTAINING OF MINE WORKINGS



Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kotwienie skał
bartek
4wiercenie skał
Andrzej Lejman
2przesiewanie skałjamajka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
przesiewanie skał


Explanation:
j

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 13:05:26 (GMT)
--------------------------------------------------

chyba jednak na logikę napisałabym kruszenie/rozkruszanie skał
przynajmniej tak widac z gugla...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 13:10:22 (GMT)
--------------------------------------------------

najdokładniej to NAWIERCANIE otworów w skałach (z zaciskami), to samo robi sie w kopalniach celem usztywnienia gorotworu, np. kotwie

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 13:19:02 (GMT)
--------------------------------------------------

widze, ze doszlam do tego co bartek:)

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Pilecka: na to wygląda
2 mins
  -> albo oddzielanie, separacja?

disagree  Andrzej Lejman: no nie
8 mins
  -> no przeciez wlasnie sie poprawilam:)

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wiercenie skał


Explanation:
HTH

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kotwienie skał


Explanation:
takie skały muszą być kotwione
w górnictwie bolting to właśnie kotwienie

Projektowanie samodzielnej obudowy kotwiowej chodników i rozcinek rozruchowych, obudowy części wyrobisk ścianowych przeznaczonych do podsadzania itp.
Design of individual road roof bolting support for working excavations destined for stowing etc
PRACOWNIA KOTWIENIA GÓROTWORU

DOBÓR OBUDOWY DLA BEZPIECZNEGO UTRZYMANIA WYROBISK

LABORATORY OF ROCK MASS BOLTING

SUPPORT SELECTION FOR SAFE MAINTAINING OF MINE WORKINGS






    Reference: http://www.gig.katowice.pl/gig/zaklady_instytutu/zaklad_BT.p...
    Reference: http://www.gig.katowice.pl/gig/zaklady_instytutu/zaklad_BT_e...
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jamajka: zgadzam sie :) - j.w.
7 mins

agree  leff
37 mins

agree  pidzej
9 hrs