KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

motorway station

Polish translation: punkt obsługi podróznych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:motorway station
Polish translation:punkt obsługi podróznych
Entered by: Julcia

10:45 Dec 17, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: motorway station
jako jedna z konstrukcji, ktore mają być wybudowane na autostradzie, brak kontekstu
Julcia
Punkt obsługi podróżnych
Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-17 10:52:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Taką nazwę przyjęto na naszych autostradach, o ile mi wiadomo. To odpowiednik niemieckiego Rasthof - stacja benzynowa, sklep, restauracja/bar, toalety etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-17 10:53:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Aritech | Listy Referencyjne
... Przedsiębiorstwo Górnictwa Nafty i Gazu Zakład Gazowniczy, Kalisz. PTK,
Katowice. Punkt Obsługi Podróżnych, Brzęczkowice k/ Katowic. Autostrada,
A4. ...
www.aritech.com.pl/ref.html - 16k - Kopia - Podobne strony

Rędziny
... przyszłości stanie się autostrada A-1 (na terenie gminy Rędziny planowany
jest węzeł drogowy i punkt obsługi podróżnych przyszłej autostrady). ...
www.webmedia.pl/sil2000/polski/urzad/gminy/redziny.htm - 7k
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
tak, dziękuję, dokladnie coś takiego znalazlam przy opisie naszych autostrad, nie byłam pewna jednak, czy to o to chodzi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Punkt obsługi podróżnych
Andrzej Lejman
4stacja obsługi / stacja paliw
bartek
2 +1parkingi przy autostradzie/ miejsce gdzie mozna zjechac na poboczejamajka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Punkt obsługi podróżnych


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-17 10:52:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Taką nazwę przyjęto na naszych autostradach, o ile mi wiadomo. To odpowiednik niemieckiego Rasthof - stacja benzynowa, sklep, restauracja/bar, toalety etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-17 10:53:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Aritech | Listy Referencyjne
... Przedsiębiorstwo Górnictwa Nafty i Gazu Zakład Gazowniczy, Kalisz. PTK,
Katowice. Punkt Obsługi Podróżnych, Brzęczkowice k/ Katowic. Autostrada,
A4. ...
www.aritech.com.pl/ref.html - 16k - Kopia - Podobne strony

Rędziny
... przyszłości stanie się autostrada A-1 (na terenie gminy Rędziny planowany
jest węzeł drogowy i punkt obsługi podróżnych przyszłej autostrady). ...
www.webmedia.pl/sil2000/polski/urzad/gminy/redziny.htm - 7k


Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
tak, dziękuję, dokladnie coś takiego znalazlam przy opisie naszych autostrad, nie byłam pewna jednak, czy to o to chodzi

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stacja obsługi / stacja paliw


Explanation:
no, bo co innego - z takim kontekstem :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-12-17 10:51:10 GMT)
--------------------------------------------------


Motorway
~ network sieć autostrad; ~ service station/telephone stacja obsługi
Za Oxfordem

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

51 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
parkingi przy autostradzie/ miejsce gdzie mozna zjechac na pobocze


Explanation:
moze zle mowie, ale mi to sie jednoznacznie kojarzy z takimi punktami przestankowymi na autostradzie, gdzie sie mozna zatrzymac, niekoniecznie jest to stacja benzynowa, chodz czesto tak jest

przychodza mi zjazdy na mysl, ale w kontekscie autostrady ma to inne znaczenie

ze strony opisujacej shella:
Full selection of services include: shop, restaurant, car wash, minor repair service, motorway station, LPG fuel, 24-hour opening

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Raczynski: oczywiście z przymiotnikiem "autostradowe"
4 hrs
  -> dzieki:)