KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

gantry

Polish translation: gantry (gantra?)


19:31 Dec 29, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: gantry
The characterizations of the system are:
1. Laser Diode – determine the optimal output power of the laser diode
2. Snout Gain – determine the output of the laser light as it exits the snout
3. Boundary – determine the adjustments necessary to the boundary detection devices to get an optimal boundary.
4. Directional – determine an optimal offset to the gantry rotation for both the clockwise and counter clockwise rotation.
5. Dark Current – determines the quiescent response of the detector channels in the absence of excitation.
6. Detector Channel Gain – determines the response of all detector channels to a uniform excitation.



"4. Cut tie wraps holding the following cables from frame:
a. Taxi Data link (141465) to DAS Memory J3.
b. Shutter Combiner Cable (141556) to DAS IO2, J5.
c. OVP Power Cable (141579) to DAS IO2, J7.
d. Gantry Power Supply (141538) to Orbit Plate DC distribution."
Barbara Piela
Polish translation:gantry (gantra?)
Explanation:
Tomografia komputerowa: Inside the machine, an x-ray tube on a rotating gantry moves around the patient's body to produce the images, making clicking and whirring sounds as the gantry moves.

gantry - the doughnut- or bagel-shaped device used for CT or MRI

Skanery czwartej generacji - W skanerach RTK tej generacji detektory znajduj± się w stałych pozycjach wokół gantry. Lampa rentgenowska obraca się wewn±trz kręgu nieruchomych detektorów wysyłaj±c podobnie jak to było jak w skanerach III generacji szerok± wachlarzow± wi±zkę promieniowania. Liczba detektorów zawiera się w przedziale od 600 do 5000. Zmniejszenie masy gantry i zmniejszenie liczby poł±czeń kablowych w czę¶ci obracaj±cej się umożliwia wykonanie kompletnego badania w czasie 1s. Systemy IV generacji s± generalnie droższe ze względu na duż± liczbę zastosowanych detektorów, jednak ich szybko¶ć umożliwia obrazowanie poruszaj±cych się organów dzięki zsynchronizowaniu ruchu obrotowego z sygnałami fizjologicznymi uzyskiwanymi np. z EKG. Tomografy tej generacji nazywa się rotate-fixed ze względu na obrotowy ruch lampy wokół nieruchomego pier¶cienia detektorów.

I rysunek: http://medtech.eti.pg.gda.pl/pakiet6/pakiet6.html
Selected response from:

barwin
Grading comment
Wielkie dzieki!
Chyba nie ma polskiego odpowiednika...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5portalRyszard Matuszewski
3gantry (gantra?)barwin


Discussion entries: 4





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
portal


Explanation:
inna możliwość: suwnica bramowa (właściwie gantry crane)

Ryszard Matuszewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: mam wrażenie na podstawie poprzednich pytań askerki, że chodzi o laser, a nie o suwnicę
2 hrs

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gantry (gantra?)


Explanation:
Tomografia komputerowa: Inside the machine, an x-ray tube on a rotating gantry moves around the patient's body to produce the images, making clicking and whirring sounds as the gantry moves.

gantry - the doughnut- or bagel-shaped device used for CT or MRI

Skanery czwartej generacji - W skanerach RTK tej generacji detektory znajduj± się w stałych pozycjach wokół gantry. Lampa rentgenowska obraca się wewn±trz kręgu nieruchomych detektorów wysyłaj±c podobnie jak to było jak w skanerach III generacji szerok± wachlarzow± wi±zkę promieniowania. Liczba detektorów zawiera się w przedziale od 600 do 5000. Zmniejszenie masy gantry i zmniejszenie liczby poł±czeń kablowych w czę¶ci obracaj±cej się umożliwia wykonanie kompletnego badania w czasie 1s. Systemy IV generacji s± generalnie droższe ze względu na duż± liczbę zastosowanych detektorów, jednak ich szybko¶ć umożliwia obrazowanie poruszaj±cych się organów dzięki zsynchronizowaniu ruchu obrotowego z sygnałami fizjologicznymi uzyskiwanymi np. z EKG. Tomografy tej generacji nazywa się rotate-fixed ze względu na obrotowy ruch lampy wokół nieruchomego pier¶cienia detektorów.

I rysunek: http://medtech.eti.pg.gda.pl/pakiet6/pakiet6.html


    Reference: http://www.visionchannel.net/common/glossary/e_o.shtml
    Reference: http://medtech.eti.pg.gda.pl/pakiet13/pkt_13_17.html
barwin
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 464
Grading comment
Wielkie dzieki!
Chyba nie ma polskiego odpowiednika...