3-D surface rendering

Polish translation: rendering powierzchni

19:44 Jan 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Grafika komputerowa
English term or phrase: 3-D surface rendering
Jest to wypelnianie (renederowanie)powierzchniami trójwymiarowych kształtów.
Czy to sie nazywa trójwymiarowy(objetościowy) rendering powierzchniowy/powierzchniami????? W tekscie pojawia sie co i rusz "surface renedering".
Na rysunku jest to trójwymairowa piers, na którą składa sie mnóstwo przekrojów (poierzchni). Wyraznie widac granice tych powierzchni.

“At the lower-right corner of the large 3-D image is a miniature 3-D surface rendering (Front To Back display) of the breast. It may be easier to perceive the orientation of the breast with this view.”

“The alternative to MIP is Front To Back imaging (FTB), also called surface rendering. In FTB, the first object along the line-of-sight is visible and anything behind it is hidden. This provides a dramatic 3D solid representation of structures, normal and abnormal, within the breast and can be of great diagnostic value, particularly for displaying much more clearly areas within the breast which are doubtful and/or difficult to see on the standard MIP projection. Figure 4-15 shows a FTB image of the breast.”
Barbara Piela
Polish translation:rendering powierzchni
Explanation:
coś takiego też znalazłam

W książce znajdziesz opis efektywnych metod pracy i możliwości programu, takich jak zagęszczanie siatki, śledzenie promieni świetlnych, rendering powierzchni anizotropowych oraz modelowanie za pomocą splajnów. Dzięki nim będziesz mógł stworzyć szeroką gamę efektów specjalnych, począwszy od tego, co oglądamy w kinie, telewizji i prezentacjach multimedialnych, a kończąc na codziennych zadaniach występujących podczas pracy nad wizualizacjami architektonicznymi. Załączony do książki CD-ROM - wypełniony dziesiątkami przykładowych scen MAX-a, setkami tekstur oraz plug-inami -- pozwoli Ci urozmaicić własne projekty.

więc może jednak trójwymiarowy rendering powierzchni?
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dzieki!
Napislala "powierzchniowy renedering modelu trójwymiarowego"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5odwzorowanie trójwymiarowe
robwoj
2 +1rendering powierzchni
lim0nka
2niżej
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
3-d surface rendering
niżej


Explanation:
algorytm cieniujący powierzchni 3-D

Wirtualne obrazy wnętrza jelita grubego powstajà przy zastosowaniu
dwóch algorytmów rekonstrukcji: algorytmu cieniującego powierzchni´ (surface-rendering) albo algorytmu odtwarzajàcego objętości (volume-rendering), przy czym ten pierwszy jest mniej obcià˝ajàcy dla pami´ci komputerowej umo˝liwia: znacznie dok∏adniejsze okreÊlenie po∏o˝enia
zmian patologicznych w obr´bie jelita grubego,

To tylko pokazanie tego, co znalazłam na polskich stronach. Wierzę, że koledzy

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2004-01-09 20:13:52 GMT)
--------------------------------------------------

wierzę, że koledzy jak zwykle pomogę konkretniej :-)


    Reference: http://www.polradiol.com/pub/pjr/vol_67/no_4/3147.pdf
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: rendering jest standardowo używanym terminem
1 hr
  -> Ńďŕńčáî, Ludwig Chekhovtsov!

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
odwzorowanie trójwymiarowe


Explanation:
lub coś podobnego

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4582

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: rendering to nie odwzorowanie, a wręcz coś przeciwnego - tworzenie, wypełnianie
1 hr
  -> jak w uwagach

54 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
3-d surface rendering
rendering powierzchni


Explanation:
coś takiego też znalazłam

W książce znajdziesz opis efektywnych metod pracy i możliwości programu, takich jak zagęszczanie siatki, śledzenie promieni świetlnych, rendering powierzchni anizotropowych oraz modelowanie za pomocą splajnów. Dzięki nim będziesz mógł stworzyć szeroką gamę efektów specjalnych, począwszy od tego, co oglądamy w kinie, telewizji i prezentacjach multimedialnych, a kończąc na codziennych zadaniach występujących podczas pracy nad wizualizacjami architektonicznymi. Załączony do książki CD-ROM - wypełniony dziesiątkami przykładowych scen MAX-a, setkami tekstur oraz plug-inami -- pozwoli Ci urozmaicić własne projekty.

więc może jednak trójwymiarowy rendering powierzchni?


    Reference: http://helion.pl/ksiazki/max3fx.htm
    Reference: http://www.google.pl/search?q=cache:M6VsbAUvP2gJ:helion.pl/k...
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Dzieki!
Napislala "powierzchniowy renedering modelu trójwymiarowego"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: tylko rendering - nie ma sensu tworzyć, bo to już utrwalone pojęcie
53 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search