KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

maschine-finished-paper

Polish translation: papier maszynowo gładzony

07:55 Jan 12, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: maschine-finished-paper
kontekst jest niestety niemiecki, wiec na nic się zda pewnie... ale chodzi o produkcję papieru np. gazetowego
Agnieszka Socha
Polish translation:papier maszynowo gładzony
Explanation:
zgaduję:

papier matowy (maszynowo gładzony) - papier, którego wilgotna wstęga, w końcowej części maszyny papierniczej, przepuszczona między specjalnymi walcami metalowymi, uzyskuje gładką matową powierzchnię,
a przy papierze powlekanym mieszankami pigmetowo-klejowymi, dodatkowo gładzony, uzyskuje dodatkowe zalety techniczne
http://www.directmarketing.com.pl/html/slownik.html

JETLASER Papier bezdrzewny, gładzony maszynowo.
http://www.pakmar.com.pl/poligrafia/raflatac.htm
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
dzięki bardzo za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5papier maszynowo gładki
bsoszynska
1 +2papier maszynowo gładzony
Pawel Czernecki


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
papier maszynowo gładzony


Explanation:
zgaduję:

papier matowy (maszynowo gładzony) - papier, którego wilgotna wstęga, w końcowej części maszyny papierniczej, przepuszczona między specjalnymi walcami metalowymi, uzyskuje gładką matową powierzchnię,
a przy papierze powlekanym mieszankami pigmetowo-klejowymi, dodatkowo gładzony, uzyskuje dodatkowe zalety techniczne
http://www.directmarketing.com.pl/html/slownik.html

JETLASER Papier bezdrzewny, gładzony maszynowo.
http://www.pakmar.com.pl/poligrafia/raflatac.htm


    Reference: http://www.directmarketing.com.pl/html/slownik.html
    Reference: http://www.pakmar.com.pl/poligrafia/raflatac.htm
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049
Grading comment
dzięki bardzo za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: bardzo prawdopodobne
1 hr

agree  leff
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
papier maszynowo gładki


Explanation:
lub: wykończony maszynowo
Słownik papierniczy wydany przez Stowarzyszenie Papierników Polskich (bardzo dobry, polecam)

bsoszynska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 84