KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

point-of-operation guard

Polish translation: zabezpieczenia i osłony przestrzeni roboczej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:point-of-operation guards and devices
Polish translation:zabezpieczenia i osłony przestrzeni roboczej
Entered by: Himawari

20:19 Jan 25, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Maszyny przemyslowe
English term or phrase: point-of-operation guard
Make frequent evaluation checks of all point-of-operation guards and devices, especially during actual production runs.
"Point-of-operation guard" - oslona ale czego, stanowiska pracy?! Malo mam zwykle do czynienia z maszynami przemyslowymi, stad takie, moze banalne, pytania.
Himawari
Poland
zabezpieczenia i osłony przestrzeni roboczej
Explanation:
tu są co prawda guards and devices, ale to nie byłoby chyba zgodne z naszym ususem językowym.
Zabezpieczenia to elementy aktywne (czujniki, wyłączniki awaryjne etc.), osłony to elementy bierne.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Osłona przestrzeni roboczejWitold
4 +1zabezpieczenia i osłony przestrzeni roboczej
Andrzej Lejman
4zabezpieczeniaEwa Posecka
4 -1osłona punktu operacyjnego
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
osłona punktu operacyjnego


Explanation:
To nowoczesne rozwiązanie gwarantuje bankom niemalże natychmiastowe działanie pozwalające na dokonanie zastrzeżenia, szybki i łatwy dostęp do danych z każdego punktu operacyjnego banku (możliwość pracy w trybie online), czy podniesienie poziomu zabezpieczenia danych systemu, co stało się jego ważną cechą w świetle ustawy Prawo bankowe i ustawy O ochronie danych osobowych.



    Reference: http://www.ebanki.pl/w2000-10.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: no nieeeeeeee
2 mins

disagree  Romuald Pawlikowski: jw.
24 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zabezpieczenia i osłony przestrzeni roboczej


Explanation:
tu są co prawda guards and devices, ale to nie byłoby chyba zgodne z naszym ususem językowym.
Zabezpieczenia to elementy aktywne (czujniki, wyłączniki awaryjne etc.), osłony to elementy bierne.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
22 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Osłona przestrzeni roboczej


Explanation:
Zwłaszcza w centrach wielostanowiskowych.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zabezpieczenia


Explanation:
Są to zabezpieczenia maszyn mające na celu zpobieganie wypadkom. Operator maszyny nie może dotknąć np. części ruchomych.


    Reference: http://www.dir.ca.gov/Title8/4207.html
    Reference: http://www.osha-slc.gov/Publications/Mach_SafeGuard/chapt3.h...
Ewa Posecka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 24