KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

double butted bar

Polish translation: -

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:double butted
Polish translation:-
Entered by: Natalie

18:13 Jan 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / rowery
English term or phrase: double butted bar
Chodzi o rame rowerowa.
Znalazlam nawet opis, co to oznacza:

Tanie stalowe ramy wykonywane są ze stali Hi-Ten (Hi- Tensile), stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości - trwałej ale ciężkiej. Droższe są modele produkowane ze stali chromo molibdenowej (Cr-Mo). Wielu producentów dodatkowo cieniuje ten materiał, czyli wytwarza ***rury o ściankach cieńszych w środku niż na końcach. Technologię te stosuje się z powodu występowania innych obciążeń na połączeniach rur. W fachowym języku rury takie nazywa się "double butted".***

Dzieki!
Natalie
Poland
(podwójnie) cieniowane
Explanation:
W ramach "odchudzania" ram rowerowych stosuje się do ich produkcji specjalne rury. Rury cieniowane posiadają cieńsze ścianki w ich środkowych częściach, a grubsze w miejscu łączeń, gdzie występują większe obciążenia. Stosuje się także rury o przekrojach innych niż kołowe (owalne, w kształcie "łzy" itp).

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
OK, dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1disagree
pidzej
4 +1(podwójnie) cieniowane
Andrzej Lejman


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(podwójnie) cieniowane


Explanation:
W ramach "odchudzania" ram rowerowych stosuje się do ich produkcji specjalne rury. Rury cieniowane posiadają cieńsze ścianki w ich środkowych częściach, a grubsze w miejscu łączeń, gdzie występują większe obciążenia. Stosuje się także rury o przekrojach innych niż kołowe (owalne, w kształcie "łzy" itp).




    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rama_rowerowa
    Reference: http://www.author.pl/www_produkty/www_author_plus/author1.ht...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
OK, dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TomaszD
7 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
disagree


Explanation:
nie znajduję w słownikach polskiego innego znaczenia cieniowania niż to znane z malarstwa/rysunku lub zaciemniania szklarni (również cienienie); te znalezione przykłady to czyjaś radosna twórczość i zbrodnia na języku IMO. zresztą twórczość tworzona bez pojęcia, szybciej dałoby się obronić cieńczony choć i takiego słowa nie ma.
jest tylko staropolskie przysłowie:
Łatwiej kijek zacieńkować niż go potem zgubścić (lub zgrubowacić)


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 7 mins (2004-01-28 20:20:14 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

zgrubścić

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: zgadzam się. powinno być "rury o zmiennej grubości ścianki"
4 mins

neutral  Adrian Liszewski: Chyba już określenie "cieniowanie" w odniesieniu do rur w częściach rowerowych weszło na stałe...
3457 days