KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

raw IP address

Polish translation: surowy adres IP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raw IP address
Polish translation:surowy adres IP
Entered by: Witold Raczynski

11:00 Apr 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: raw IP address
jeszcze z listy
Witold Raczynski
Poland
wyja¶nienie poniżej
Explanation:
chodzi o "surowy" adres IP, czyli w postaci czterobajtowej przestawianej w postaci ci±gu czterech liczb 0..255 oddzielonych trzema kropkami, np. 10.0.234.115 (to przypadek dla funkcjonuj±cego powszechnie IPv4)

przeciwieństwo do "przetworzonego" adresu urz±dzenia, występuj±cego w postaci łatwo przyswajalnego ci±gu słów, np. www.proz.com - takie adresy spotykamy czę¶ciej

http://slownik.kargul.net/?q=raw

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 17 mins (2004-04-02 13:18:27 GMT)
--------------------------------------------------

Kilka najbardziej krzycz±cych przykładów dostarczonych przez google na zapytanie o frazę \"raw ip address\" czyli surowy adres IP (dla wykluczenia wrażenia, że może chodzić o nazwę w systemie domen):

http://www.unoverica.com/documentation/ucm/mt211ak1.html
http://www.vonage.com/corporate/press_news.php?PR=2004_02_13...
http://151.201.220.115:8000/
http://www.sussex.ac.uk/USCS/NSG/nt.shtml
http://www.uark.edu/campus/compserv/internet/jabber/clients/...
http://www.mochasoft.dk/readlpd.txt
http://m0n0.ch/wall/list/?action=show_msg&actionargs[]=39&ac...
http://nlug.org/mail/nlug__2001_03/0605.html
http://www.adventnet.com/products/javaagent/help/snmp_agent/...
http://www.aplawrence.com/SCOFAQ/FAQ_scotec7getnetcat.html
http://platinum.intersystems.com/csp/docbook/DocBook.UI.Page...

Co więcej - podkre¶lam: dla adresowania IP nie ma najmniejszego znaczenia czy urz±dzenie używa \"raw IP\" (czyli transmisji z użyciem protokołu IP bez protokołów wyższej warstwy), czy też w wyższych warstwach modelu sieciowego stosuje jakiekolwiek protokoły (np. TCP, UDP, ICMP).

Inaczej mówi±c: przestrzeń ładunkow± pakietu IP opatrzonego nagłówkiem zawieraj±cym adres (czyli jakby wnętrze \"pudełka IP\" z nalepionym listem przewozowym) można wypełnić wprost danymi użytkownika albo włożyć mniejsze \"pudełko TCP\" z odpowiedni± etykietk± (nagłówkiem) wypełnione danymi użytkownika.

Wła¶nie po to stworzono warstwowy model sieci, żeby wyraĽnie rozdzielić pewne etapy procesu transmisji danych i zdefiniować funkcje oraz budowę urz±dzeń obsługuj±cych każdy z poziomów warstw modelu sieci.

Po 8 latach administrowania sieci± byłoby dla mnie rzecz± rewolucyjn±, gdyby kto¶ mi naprawdę udowodnił, że jest inaczej.
Selected response from:

medyk
Poland
Grading comment
dziękuję, nie wiedziałem, że wywołam taką goąrą dyskusję, jednak twoja argumentacja przekonała mnie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wyja¶nienie poniżejmedyk
5 -1adres w czystym IP
ArturSz


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
raw ip address
adres w czystym IP


Explanation:
:

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-04-02 11:28:37 GMT)
--------------------------------------------------

sposób adresowania komputerów w sieci, używany np w ms wins, zdecydowanie w zaniku

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-04-02 11:58:52 GMT)
--------------------------------------------------

dopuszczam możliwość,że chodzi też o sieć działającą wyłącznie na protokole ip, bez np IPX
wtedy będzie co praawda tak samo ale sens inny

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-04-02 12:15:42 GMT)
--------------------------------------------------

dodatkowe linki
http://www.opennet.ru/docs/FAQ/network/raw-ip-faq.html
http://info.ccone.at/INFO/ISDN4Linux/i4lfaq-14.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2004-04-02 12:20:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q="raw ip"&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o...
prosże sprawdzić, nigdzie nie połączono zwrotu raw IP ze reprezentacją binarną adresu IP

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2004-04-02 12:23:12 GMT)
--------------------------------------------------

o przepraszam
jednak znalazłem taki fragment
getAddress()
Enabled: Returns the raw IP address of this InetAddress object.

myślę, że nie znamy na tyle kontekstu aby się autorytatywnie wypowiadać


    Reference: http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22czyste+i...
ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1158

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  medyk: nie, "czysty IP" to co¶ innego; tu nie chodzi o "(raw IP) address" tylko o "raw (IP address)"
27 mins
  -> jakieś sugestie?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
wyja¶nienie poniżej


Explanation:
chodzi o "surowy" adres IP, czyli w postaci czterobajtowej przestawianej w postaci ci±gu czterech liczb 0..255 oddzielonych trzema kropkami, np. 10.0.234.115 (to przypadek dla funkcjonuj±cego powszechnie IPv4)

przeciwieństwo do "przetworzonego" adresu urz±dzenia, występuj±cego w postaci łatwo przyswajalnego ci±gu słów, np. www.proz.com - takie adresy spotykamy czę¶ciej

http://slownik.kargul.net/?q=raw

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 17 mins (2004-04-02 13:18:27 GMT)
--------------------------------------------------

Kilka najbardziej krzycz±cych przykładów dostarczonych przez google na zapytanie o frazę \"raw ip address\" czyli surowy adres IP (dla wykluczenia wrażenia, że może chodzić o nazwę w systemie domen):

http://www.unoverica.com/documentation/ucm/mt211ak1.html
http://www.vonage.com/corporate/press_news.php?PR=2004_02_13...
http://151.201.220.115:8000/
http://www.sussex.ac.uk/USCS/NSG/nt.shtml
http://www.uark.edu/campus/compserv/internet/jabber/clients/...
http://www.mochasoft.dk/readlpd.txt
http://m0n0.ch/wall/list/?action=show_msg&actionargs[]=39&ac...
http://nlug.org/mail/nlug__2001_03/0605.html
http://www.adventnet.com/products/javaagent/help/snmp_agent/...
http://www.aplawrence.com/SCOFAQ/FAQ_scotec7getnetcat.html
http://platinum.intersystems.com/csp/docbook/DocBook.UI.Page...

Co więcej - podkre¶lam: dla adresowania IP nie ma najmniejszego znaczenia czy urz±dzenie używa \"raw IP\" (czyli transmisji z użyciem protokołu IP bez protokołów wyższej warstwy), czy też w wyższych warstwach modelu sieciowego stosuje jakiekolwiek protokoły (np. TCP, UDP, ICMP).

Inaczej mówi±c: przestrzeń ładunkow± pakietu IP opatrzonego nagłówkiem zawieraj±cym adres (czyli jakby wnętrze \"pudełka IP\" z nalepionym listem przewozowym) można wypełnić wprost danymi użytkownika albo włożyć mniejsze \"pudełko TCP\" z odpowiedni± etykietk± (nagłówkiem) wypełnione danymi użytkownika.

Wła¶nie po to stworzono warstwowy model sieci, żeby wyraĽnie rozdzielić pewne etapy procesu transmisji danych i zdefiniować funkcje oraz budowę urz±dzeń obsługuj±cych każdy z poziomów warstw modelu sieci.

Po 8 latach administrowania sieci± byłoby dla mnie rzecz± rewolucyjn±, gdyby kto¶ mi naprawdę udowodnił, że jest inaczej.


    Reference: http://www.erights.org/javadoc/java/net/Inet4Address.html
    Reference: http://www.net.ttu.edu/docs/terms.htm
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
dziękuję, nie wiedziałem, że wywołam taką goąrą dyskusję, jednak twoja argumentacja przekonała mnie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  ArturSz: IP zawsze jest taki jak podałeś, i wcale się tego nie definiuje jako raw
9 mins
  -> proszę sie zapoznać z dostępnymi w sieci licznymi artykułami z tej dziedziny, a przynajmniej z zał±czonymi referencjami

agree  Adam Zakrzewski
6 hrs