KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

sound-seeking projectile

Polish translation: pocisk naprowadzany akustycznie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound-seeking projectile
Polish translation:pocisk naprowadzany akustycznie
Entered by: Robert Pranagal

03:36 Oct 16, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: sound-seeking projectile
explosive material
agnieszka
pocisk naprowadzany akustycznie
Explanation:
or
pocisk naprowadzany dźwiękiem

by analogy to:

Naprowadzana podczerwienią nowoczesna rakieta pow. - pow. bliskiego zasięgu. Dzięki wektorowaniu ciągu może wykonywać manewry z przeciążeniem ponad 17 g

Rakieta dalekiego zasięgu, uzbrojenie MiG - 31/31M. Wersja R - 37 jest naprowadzana aktywnie radiolokacyjnie

FROM:http://www.ocean.univ.gda.pl/~silver/nato1.html

PROJECTILE = POCISK
(Dictionary of Science and Technology)
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pocisk naprowadzany akustycznie
Robert Pranagal
4OR pociski z celownikiem akustycznym OR ...ponar


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pocisk naprowadzany akustycznie


Explanation:
or
pocisk naprowadzany dźwiękiem

by analogy to:

Naprowadzana podczerwienią nowoczesna rakieta pow. - pow. bliskiego zasięgu. Dzięki wektorowaniu ciągu może wykonywać manewry z przeciążeniem ponad 17 g

Rakieta dalekiego zasięgu, uzbrojenie MiG - 31/31M. Wersja R - 37 jest naprowadzana aktywnie radiolokacyjnie

FROM:http://www.ocean.univ.gda.pl/~silver/nato1.html

PROJECTILE = POCISK
(Dictionary of Science and Technology)


    Dictionary of Science and Technology
    web resources
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
OR pociski z celownikiem akustycznym OR ...


Explanation:
pociski z celownikiem akustycznym
OR
pociski wyposazone w celownik akustyczny
OR
pociski (kierowane)z akustycznym systemem naprowadzania

"...Podstawową, a zarazem najbardziej zaawansowaną technologicznie, bronią śmigłowców są przeciwpancerne pociski kierowane (tzw. ppk) oraz rakiety "powietrze­powietrze" służące do samoobrony. Przeciwpancerne pociski kierowane (tab. 2 na s. 34) dzielą się na trzy generacje. Za kryterium podziału przyjęto sposób ich naprowadzania...
Pierwszą generację ppk stanowią pociski naprowadzane ręcznie...
Druga generacja ppk to pociski naprowadzane półautomatycznie ­ też według linii celowania...
Do tzw. pośredniej (pomiędzy drugą i trzecią) generacji ppk należą pociski naddźwiękowe wykorzystujące inny niż optyczny system naprowadzania. Najczęściej stosowane jest naprowadzanie na odbity promień lasera lub w podczerwieni. Pociski naprowadzane laserowo ...
Do trzeciej generacji ppk ­ perspektywicznej ­ należą pociski o systemie naprowadzania typu "odpal i zapomnij". Przykładem są pociski samonaprowadzające się na obraz optyczny lub cieplny obiektu ..."
http://www.wiedzaizycie.pl/98032100.htm

"Pociski BAT naprowadzają się na cel z wykorzystaniem celownika akustycznego lub podczerwonego, które lokalizują i śledzą cel a równocześnie naprowadzają na niego pocisk. Plany przewidują zakupienie po 6000 subpocisków wyposażonych w podstawowy wariant celowników oraz pewnej ilości pocisków wyposażonych w celowniki zmodernizowane dostosowane do wykrywania fal milimetrowych."
http://www.wywiad.mecenat.pl/razenia.htm


    Reference: http://www.wywiad.mecenat.pl/razenia.htm
    Reference: http://www.wiedzaizycie.pl/98032100.htm
ponar
PRO pts in pair: 695