KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Expanded & extruded polystyrene

Polish translation: polistyren spieniony


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expanded polistyrene
Polish translation:polistyren spieniony

08:09 Oct 17, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Expanded & extruded polystyrene
I wouldn't like to get those two wrong. The first one is apparently known as EPS, the latter as XPS
Renata Korpak
United Kingdom
polistyren spieniony (EPS) i ekstrudowany (XPS)
Explanation:
EXPANDED PLASTIC = TWORZYWO SZTUCZNE POROWATE
EXPANDED RUBBER = GUMA POROWATA
EXPANDED SLAG = ŻUŻEL SPIENIONY

EXTRUDED = WYTŁACZANY

(Dictionary of Science and Technology)

POLISTYREN SPIENIONY (EPS) I WYTŁACZANY (XPS)

Płyty z polistyrenu ekstrudowanego występują w dwóch podstawowych odmianach gęstości pozornej i twardości: XPS 35-280, XPS 35-350 o wymiarach standardowych 1250 x 600 mm o różnych grubościach płyt. Dostępne są płyty z brzegiem prostym, frezowane na zakładkę oraz frezowane na "pióro-wpust".
FROM: http://www.polmar.com.pl/xpsmain.html

Polistyren (PS)
- Spieniony polistyren (EPS)
- Orientowany polistyren (OPS)
- Kopolimer styrenu z butadienem (PS-HI)
Główne zastosowania: Folie sztywne do termoformowania w tym orientowane (kubki, tacki, pudełka), kubki, tacki ze spienionego PS itd.
FROM:http://www.opakowania.com.pl/zagadnienia/zagadnienia.asp?ID=...
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Dziekuje bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2polistyren spieniony (EPS) i ekstrudowany (XPS)
Robert Pranagal
4OR ekspandowana pianka polistyrenowa/ekstrudowa pianka polistyrenowaponar


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
polistyren spieniony (EPS) i ekstrudowany (XPS)


Explanation:
EXPANDED PLASTIC = TWORZYWO SZTUCZNE POROWATE
EXPANDED RUBBER = GUMA POROWATA
EXPANDED SLAG = ŻUŻEL SPIENIONY

EXTRUDED = WYTŁACZANY

(Dictionary of Science and Technology)

POLISTYREN SPIENIONY (EPS) I WYTŁACZANY (XPS)

Płyty z polistyrenu ekstrudowanego występują w dwóch podstawowych odmianach gęstości pozornej i twardości: XPS 35-280, XPS 35-350 o wymiarach standardowych 1250 x 600 mm o różnych grubościach płyt. Dostępne są płyty z brzegiem prostym, frezowane na zakładkę oraz frezowane na "pióro-wpust".
FROM: http://www.polmar.com.pl/xpsmain.html

Polistyren (PS)
- Spieniony polistyren (EPS)
- Orientowany polistyren (OPS)
- Kopolimer styrenu z butadienem (PS-HI)
Główne zastosowania: Folie sztywne do termoformowania w tym orientowane (kubki, tacki, pudełka), kubki, tacki ze spienionego PS itd.
FROM:http://www.opakowania.com.pl/zagadnienia/zagadnienia.asp?ID=...


    Dictionary of Science and Technology
    web
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Dziekuje bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon: polistyren spieniony = styropian, polistyren ekstrudowany
6 mins

agree  Natalie
22 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
OR ekspandowana pianka polistyrenowa/ekstrudowa pianka polistyrenowa


Explanation:
EPS:
-polistyren do spieniania;
-ekspandowana pianka polistyrenowa;
XPS:
-polistyren ekstrudowany;
-ekstrudowa pianka polistyrenowa.

"...Płyty z ekstrudowanej pianki polistyrenowej (XPS) i płyty z ekspandowanej pianki polistyrenowej (EPS) należą do grupy sztywnych tworzyw sztucznych z polistyrenu. Płyty z ekspandowanej pianki polistyrenowej potocznie nazywane są styropianem. Nazwa ta bywa mylnie używana w odniesieniu do płyt z ekstrudowanej pianki polistyrenowej. Jakkolwiek obydwa produkty wytwarzane są z tworzywa polistyrenowego i w związku z tym mają podobną odporność chemiczną i termiczną, to na tym podobieństwa się kończą..."
http://www.murator.com.pl/mp-3-99.htm

"...mieszanki i granulaty PVC, polistyren do spieniania (EPS), formalina, diizocyjaniany TDI i inne. www.borsodchem.com.pl. ... "
www.kasna.com/polska/categories/plastics/general.html


    Reference: http://www.murator.com.pl/mp-3-99.htm
ponar
PRO pts in pair: 695