KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

digital film

Polish translation: karta pamięci cyfrowego aparatu fotograficznego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:digital film
Polish translation:karta pamięci cyfrowego aparatu fotograficznego
Entered by: Robert Pranagal

06:52 Oct 20, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: digital film
The removable memory card in a digital camera.

film cyfrowy? taśma cyfrowa?
Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
karta pamięci
Explanation:
digital film is a slang name for memory cards.

In Polish there is no such term. We simply say:

KARTA PAMIĘCI.

SEE:

Inne: w zestawie programy: JLIP, MS Picture It!, karta pamięci MMC 16MB, ładowarka
FROM: http://www.thomson.pl/cennik.shtml?gr=Cyfrowe kamery wideo

Karta pamięci Compact Flash o pojemności 8 MB (standard)
FROM:http://www.teleservice.lublin.pl/bisys/perykom/apar/nvdcf7/

Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Dziękuję jeszez raz. Posyłam następne pytanie... :-)
E.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3karta pamięci
Robert Pranagal
5cyfrowy nośnik obrazu
Robert Pranagal
4nosnik danych/pamieci OR karta pamieci OR film cyfrowyponar


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
karta pamięci


Explanation:
digital film is a slang name for memory cards.

In Polish there is no such term. We simply say:

KARTA PAMIĘCI.

SEE:

Inne: w zestawie programy: JLIP, MS Picture It!, karta pamięci MMC 16MB, ładowarka
FROM: http://www.thomson.pl/cennik.shtml?gr=Cyfrowe kamery wideo

Karta pamięci Compact Flash o pojemności 8 MB (standard)
FROM:http://www.teleservice.lublin.pl/bisys/perykom/apar/nvdcf7/




    own engineering experience
    web resources
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Dziękuję jeszez raz. Posyłam następne pytanie... :-)
E.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
9 mins

agree  Krzysztof
3 hrs

agree  ponar
5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cyfrowy nośnik obrazu


Explanation:
you might also like to use:

CYFROWY NOŚNIK OBRAZU

I think that FILM CYFROWY is not a good idea. It may be confused with DIGITAL MOVIE.

Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nosnik danych/pamieci OR karta pamieci OR film cyfrowy


Explanation:
nosnik danych/pamieci OR karta pamieci OR film cyfrowy

digital=cyfrowy
film=film, blona, tasma filmowa

"... 88. Fotografia cyfrowa i film cyfrowy Fotografia cyfrowa i cyfrowy film - przyjmujemy
zlecenia na zdj?cia reklamowe oraz inne. Oferta specjalna dla Polonii ... "
katalog.wp.pl/www/Biznes_i_Ekonomia/Firmy_Podzial_wg_Branz/ Uslugi/Zaklady_Uslugowe/Fotografia/index4.html

"Nośniki danych są wbudowane w aparat lub mogą być wymieniane, podobnie jak małe dyskietki (np. karty PC, karty Smart Media). Aktualnie na rynku dostępne są prawie wyłącznie aparaty z wymienialnymi kartami pamięci o pojemnościach od 4 MB do 40 MB. Pozwalają one na zapis wielu zdjęć, gdy jesteś w plenerze i późniejsze skopiowanie ich do komputera. Liczba zdjęć jest ograniczona tylko ilością kart, które zabrałeś ze sobą. Na przykład: karta Smart Media o pojemności 4 MB w aparacie ..."
http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9906/

"...Oczywiście jakość fotografii przekłada się także na ilość jaka może się pomieścić na standardowej 15 MB karcie pamięci pełniącym w aparacie rolę filmu. Nośniki pamięci dostępne są w formie kart zgodnych ze standardem PCMCIA. I tak tryb BASIC pozwala wykonać 84 zdjęcia, NORMAL – 43, FINE – 21 a HIGH tylko 5 zdjęć z użyciem standardowej karty 15 MB..."
http://www.cyber.com.pl/archiwum/5/20.shtml







    Reference: http://www.agfa.com.pl/agfaphoto/library/digicourse/9906/.
    Reference: http://www.cyber.com.pl/archiwum/5/20.shtml
ponar
PRO pts in pair: 695

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Robert Pranagal: FILM CYFROWY quoted above is in the sense of DIGITAL MOVIE... The link is of a company making digital photos and movies.
9 mins