KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

rovings

Polish translation: przędza szklana


10:26 Oct 23, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: rovings
MSDS for the product
"continuous filament fibre glass for reinforcement"
- an item in the list of names under which glass fibre is marketed
big_fish
Polish translation:przędza szklana
Explanation:
contiunuous fibre is called PRZĘDZA, especially if it is SPUN...
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2przędza szklana
Robert Pranagal
5rowing (włókno szklane)
Natalie
4roving
Hanna Burdon


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
rowing (włókno szklane)


Explanation:
.. w zależności od celu i typu zastosowania przetwarzamy na: jedwab szklany, rowing i matę szklaną. Włókna szklane stosuje się szeroko w świecie jako ...
www.gaz-bud.com.pl/maty.html

... mineralnej (zakres temp. 0 ÷ +550°C);; włókniny z włókien szklanych typu Rowing (zakres temp. 0 ÷ +1400°C);; otuliny z pianki poliuretanowej (zakres temp ...
www.thermoc.2com.pl/1.asp

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przędza szklana


Explanation:
contiunuous fibre is called PRZĘDZA, especially if it is SPUN...


    own engineering experience
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof: uzywa sie tez w kompozytach sformulowania włókna rowingowe
58 mins

agree  Natalie
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roving


Explanation:
Z Dziennika Ustaw (ROZPORZˇDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 3 sierpnia 1998 r.)
"Termoutwardzalne, impregnowane żywic±, ci±głe "przędze", *"roving'i"*, "kable" lub "ta¶my" o szeroko¶ci nie przekraczaj±cej 15 mm (materiały do prasowania laminatów zbrojonych), wykonane z węglowych lub szklanych "materiałów włóknistych lub włókienkowych" wymienionych w pozycji 1C210.a. lub 1C210.b."

For definition see also:
http://www.nettax.com.pl/serwis/Publikatory/du/2001/nr_65/po...


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0915.htm
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199