KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

level entry

Polish translation: bezprogowy dostep, dostep z wejsciem na poziomie podlogi/gruntu/ziemi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:level entry
Polish translation:bezprogowy dostep, dostep z wejsciem na poziomie podlogi/gruntu/ziemi

16:52 Oct 23, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: level entry
In a sheltered accommodation, the flat is equipped with "WC and shower room with level entry shower". Rozumiem, ze chodzi o wejscie do prysznica bez schodkow, barier jakichs tam itd itp. Brakuje mi jednak terminu fachowego w j. polskim, okreslajacego tego rodzaju dostep (nie tylko do prysznica) w domach lub mieszkaniach dla osob starszych i czesto uposledzonych.
Renata Korpak
United Kingdom
bezprogowy
Explanation:
Just to add another suggestion:

bezprogowa kabina prysznicowa
OR
kabina prysznicowa z bezprogowym brodzikiem
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje Pani serdecznie. Inne odpowiedzi oczywiscie tez byly bardzo na temat, jednak Pani termin jest najbardziej zwiezly i najlepszy dla mnie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rownopoziomy?
Ivona
4bezprogowy
Hanna Burdon
4na rownym poziomie z podloga/ziemia OR....ponar


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rownopoziomy?


Explanation:
rownopoziomy, z rownopoziomym dostepem - those things are hard - English is so efficient. You probably havet to use descriptive translation here - wejscie/dostep bez przeszkod, na tym samym poziomie co podloga - cos w tym rodzaju.

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Pranagal: I would opt for: Na poziomie podłoża
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
na rownym poziomie z podloga/ziemia OR....


Explanation:
Zgadzam sie z Iwona, nie jest to takie proste :-)
Jesli chodzi o prysznic, to w jez.polskim okresla sie to najczesciej jako - kabina prysznicowa (oslona +brodzik).
Pomysly:
Kabina prysznicowa bez brodzika/bez krawedzi/bez brzegow/bez progu
OR
Prysznic z odpływem bezpośrednio w podłodze/bez progu
OR
Prysznic/kabina prysznicowa z wejsciem na poziomie podlogi/na rownym poziomie z podloga
OR
Specjalistyczna kabina prysznicowa z bezposrednim wejsciem/z wejsciem na poziomie podlogi/ na rownym poziomie z podloga

W innych sytuacjach:
wejscie bez progu(ow)
OR
wejscie na poziomie gruntu/ziemi
OR
bezposrednie wejscie bez rampy podjazdowej
OR
wejscie na rownym poziomie z powierzchnia ziemi

"Produkowane są również kabiny nietypowe - np. dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (duże, z płytkim brodzikiem albo z odpływem bezpośrednio w podłodze, co umożliwia wjechanie wózkiem do środka) lub przeznaczone do zamontowania na strychu z ukośnie ściętymi ściankami."
http://www.wyborcza.pl/Iso/Plus/Dom/Lazienka/020kab.html

"…O osobach upośledzonych myśli się już na poziomie projektowania wszystkich budynków czy urządzeń użyteczności publicznej - przejścia dla pieszych bez krawężników, wejścia do budynków na poziomie chodników, windy, np. w kolejce podziemnej, specjalne rampy podjazdowe obok schodów, mieszkania bez progów, specjalne uchwyty w łazienkach itp. …"
http://samisobie.clan.pl/NOWINKI/szwecja.htm



    Reference: http://www.wyborcza.pl/Iso/Plus/Dom/Lazienka/020kab.html
    Reference: http://www.wyborcza.pl/Iso/Plus/Dom/Lazienka/020kab.html
ponar
PRO pts in pair: 695

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezprogowy


Explanation:
Just to add another suggestion:

bezprogowa kabina prysznicowa
OR
kabina prysznicowa z bezprogowym brodzikiem


    Reference: http://www.instalator.pl/archi/mi3(19)/76.html
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
Dziekuje Pani serdecznie. Inne odpowiedzi oczywiscie tez byly bardzo na temat, jednak Pani termin jest najbardziej zwiezly i najlepszy dla mnie.