spiky hair

Polish translation: uczesana na Irokeza

English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: spiky hair
a spiky-haired teenage girl

może to przez późną porę, ale za nic nie mogę wymyślić, jak się taka stercząca fryzura nazywa po naszemu
allp
Poland
Polish translation:uczesana na Irokeza
Explanation:
nastolatka z włosami na Irokeza
O ile pamiętam i wzrok mnie nie myli to takie włosy krótsze lub dluższ tak się nazywają. Ponoć na cukier to robiono i się robi. Ciekawe, co na to pszczoły latem. Muszę zapytać, jak kogoś zobaczę.
One są postawione, ale raczej nie nastroszone.
Podoba mi się wersja liberty spkiky hair na Statuę Wolności

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-11-22 08:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Spiked (haircut)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ze zdjęć wynika, że wariacje "irokeskie" mogą być różne bardzo i nieskończenie liczne (inwencja nie zna przecież granic) i to zarówno w Polandii, jak i Anglolandii (krajach anglojęzycznych. W encyklopedii po angielsku tyle było o włosach, że się zawstydziłam, że noszę taką nieskomplikowaną fryzurę. Chyba sobie też coś postawię. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:13:31 GMT)
--------------------------------------------------

nie wiedziałam, że takie piękne zwiezrzątka istnieją; dziękuję
Małe irokeziki. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ale szaleństwo dopada mnie tylko latem. Teraz obszary mojego mózgu odpowiadające za szaleństwo poddały się jesienno-zimowej hibernacji. Może zacznę je hodować, to się przyzwyczają i swojej "pani" nie będą żądlić? :D

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2006-11-29 16:46:11 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo pomysłowo :) Usiłuję to sobie "zwyobrazować" i widzę tylko te zielonkawe irokezkie jeżorybki :)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Dałam "kolczastą fryzurę" - irokez jest temu najbliższy. Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1postawione włosy
tabor
4 +1nastroszone włosy
makawa
3uczesana na Irokeza
IwonaASzymaniak
3uczesana/fryzura na jeżyka
Yvonne Kuzminska


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
postawione włosy


Explanation:
postawione włosy

tabor
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Borowska: też bym tak powiedziała
8 hrs
  -> Dziękuję ≡: ) Kwestia punktu widzenia - możemy o kimś powiedzieć, że ma nastroszone włosy, ale on/a/ sam/a/ je sobie raczej 'postawiła' niż nastroszył/a/. Albo przynajmniej kiedyś tak było.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nastroszone włosy


Explanation:
HEY
Wygląda on jak przystało na rock'n'rollowca: nastroszone włosy, koszulka z odpowiednim nadrukiem, ciężkie buty. Wiekowo również nie odbiega od muzyków. ...
www.hey.pl/artykul.php?id=319 - 27k - Kopia - Podobne strony

nastolatka z nastroszoną fryzurą

makawa
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landsberg-Polubok
4 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uczesana/fryzura na jeżyka


Explanation:
??

Yvonne Kuzminska
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uczesana na Irokeza


Explanation:
nastolatka z włosami na Irokeza
O ile pamiętam i wzrok mnie nie myli to takie włosy krótsze lub dluższ tak się nazywają. Ponoć na cukier to robiono i się robi. Ciekawe, co na to pszczoły latem. Muszę zapytać, jak kogoś zobaczę.
One są postawione, ale raczej nie nastroszone.
Podoba mi się wersja liberty spkiky hair na Statuę Wolności

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-11-22 08:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Spiked (haircut)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ze zdjęć wynika, że wariacje "irokeskie" mogą być różne bardzo i nieskończenie liczne (inwencja nie zna przecież granic) i to zarówno w Polandii, jak i Anglolandii (krajach anglojęzycznych. W encyklopedii po angielsku tyle było o włosach, że się zawstydziłam, że noszę taką nieskomplikowaną fryzurę. Chyba sobie też coś postawię. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:13:31 GMT)
--------------------------------------------------

nie wiedziałam, że takie piękne zwiezrzątka istnieją; dziękuję
Małe irokeziki. :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-11-22 09:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ale szaleństwo dopada mnie tylko latem. Teraz obszary mojego mózgu odpowiadające za szaleństwo poddały się jesienno-zimowej hibernacji. Może zacznę je hodować, to się przyzwyczają i swojej "pani" nie będą żądlić? :D

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2006-11-29 16:46:11 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo pomysłowo :) Usiłuję to sobie "zwyobrazować" i widzę tylko te zielonkawe irokezkie jeżorybki :)


    Reference: http://tinyurl.com/y7ar7k
    Reference: http://images.google.com/images?svnum=10&hl=pl&lr=&rls=com.m...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dałam "kolczastą fryzurę" - irokez jest temu najbliższy. Dziękuję :)
Notes to answerer
Asker: hmm elmers glue... ;( a czy po polsku irokez to nie jest tylko pośrodku głowy, przy bokach wygolonych? to co ja mam na myśli, bardziej przypomina rybkę najeżkę czyli rybojeża http://tiny.pl/rst7

Asker: inspirujące, nieprawdaż? :) ale nie polecam tego wariantu z elmers glue. na cukier możesz spróbować, pszczoły już śpią :)

Asker: a może akwarium z jeżorybkami załatwiłoby sprawę? przyjemne z pożytecznym...