to play dad

Polish translation: opos udaje martwego

English term or phrase:to play dad
Polish translation:opos udaje martwego
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

03:15 Apr 30, 2018
English to Polish translations [PRO]
Zoology
English term or phrase: to play dad
When you think of opossum, when they play dad, that's an involuntary response. They can't help it, their body literally shuts down, there's no way they could stop from doing that.

https://youtu.be/4lf8fdiU1Qk?t=7343

Raczej nie chodzi o to, że oposy bawią się w tatę... Dziękuję :)
Epcia33
opos udaje martwego
Explanation:
Play dead.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2018-04-30 03:37:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://faktopedia.pl/476703
ZamroZenie: tak jak opos, który udaje martwego, aby uniknąć zidentyfikowania
https://books.google.com/books?id=2GiiDAAAQBAJ&pg=PT25&lpg=P...
ccccccccccccccc

opos · torbacz, który w razie niebezpieczeństwa udaje martwego, pogrążają się w pewnego rodzaju śpiączce na przeciąg 1-2 godzin
https://krzyzowka.net/haslo-do-krzyzowki/opos
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1opos udaje martwego
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3 +1symulować śmierć (tanatoza)
geopiet


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opos udaje martwego


Explanation:
Play dead.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2018-04-30 03:37:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://faktopedia.pl/476703
ZamroZenie: tak jak opos, który udaje martwego, aby uniknąć zidentyfikowania
https://books.google.com/books?id=2GiiDAAAQBAJ&pg=PT25&lpg=P...
ccccccccccccccc

opos · torbacz, który w razie niebezpieczeństwa udaje martwego, pogrążają się w pewnego rodzaju śpiączce na przeciąg 1-2 godzin
https://krzyzowka.net/haslo-do-krzyzowki/opos

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn
2 hrs
  -> Dziękuję Robercie. Pozdrawiam serdecznie.

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
symulować śmierć (tanatoza)


Explanation:
tanatoza [gr.], odruch zamierania, biol. szczególna postać akinezji i akinemy; całkowite znieruchomienie zwierzęcia, spowodowane bodźcami zewn. wywołującymi tzw. strach bierny, związane z trwałym (tonicznym) skurczem mięśni, który prowadzi do pozy charakterystycznej dla osobnika martwego;

całkowite znieruchomienie zwierzęcia, spowodowane bodźcami zewn. wywołującymi tzw. strach bierny, związane z trwałym (tonicznym) skurczem mięśni, który prowadzi do pozy charakterystycznej dla osobnika martwego; tanatozę charakteryzuje to, że ponowne działanie bodźca jeszcze ją pogłębia. - https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/tanatoza;3985202.html

----------

Mechanizm obronny tych stworzeń – chociaż polegający na symulowaniu śmierci – jest zupełnie bezwarunkowy i wbrew pozorom niewiele ma wspólnego z udawaniem. Oposy co prawda nie umierają, jednak mimowolnie zapadają w stan, który przypomina śpiączkę. Mogą w nim pozostawać nawet przez kilka godzin, a więc wystarczająco długo, aby utwierdzić drapieżnika w przekonaniu, że rzeczywiście są martwe. Raczej mało apetyczną ciekawostką jest to, że ich ciała wydzielają wówczas zapach, który jest podobny do tego, jaki wydzielają rozkładające się zwłoki. - http://joemonster.org/art/21099

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn
2 hrs