KudoZ home » English to Romanian » Accounting

accrual of costs

Romanian translation: cheltuieli angajate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accrual of costs
Romanian translation:cheltuieli angajate
Entered by: Florin Hulubei

06:07 Sep 19, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / Contabilitate firme
English term or phrase: accrual of costs
accrual of costs (invoices not received yet)
Florin Hulubei
cheltuieli angajate
Explanation:
Definiţie: cheltuielile angajate sunt obligaţiile de plată pentru bunuri şi servicii care au fost primite de la sau expediate de furnizori, dar care nu au fost încă plătite, facturate sau nu s-a convenit oficial asupra plăţii lor cu furnizorul, inclusiv salariile datorate angajaţilor (de exemplu, sumele aferente concediului plătit). Deşi uneori este necesară o estimare a valorii sau exigibilităţii acestor datorii, elementul de incertitudine este – în general – mult mai redus decât în cazul provizioanelor.



--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-09-19 07:14:25 GMT)
--------------------------------------------------


Pentru a înţelege mai bine, trebuie explicat conceptul care stă la baza sistemului de contabilitate de angajament (accrual accounting):
Respectând principiul independentei exercitiilor, toate operatiile
care determina cheltuieli si venituri sunt înregistrate în momentul
generarii sau angajarii lor. În mod corespunzator se organizeaza o “contabilitate de angajamente” sau “accrual accounting”. Aceasta presupune individualizarea si reflectarea cheltuielilor în faza de angajare si consum, iar a veniturilor în momentul obtinerii si realizarii lor.
Astfel, cheltuielile sunt delimitate ca o structura calitativa si sunt
înregistrate pe masura ce sunt angajate (se creaza datoria pentru resursa primita - utilizata) iar veniturile în momentul dobândirii lor (se creaza creanta sau se primeste echivalentul pentru obiectul vânzarii).
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5cheltuieli angajate
Cristiana Coblis
3 +3acumularea costurilor
anamaria bulgariu


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
acumularea costurilor


Explanation:
Costuri cumulative

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-09-19 06:21:32 GMT)
--------------------------------------------------

Sau înregistrarea in avans a costurilor



(Clasa 4, Grupa 47)

Tip: A
Engleza: Prepaid charges
Engleza (2): Prepaid expenses
Engleza (3): Accrued expenses
Franceza: Charges constatées d'avance
Germana: Aktive Rechnungsabgrenzung

anamaria bulgariu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: înregistrarea în avans a cheltuielilor. Cont 471 Cheltuieli înregistrate în avans
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Anca Nitu
9 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU: pozitiv, de acord cu Lucia
1 day3 hrs
  -> Mulţumesc!

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
cheltuieli angajate


Explanation:
Definiţie: cheltuielile angajate sunt obligaţiile de plată pentru bunuri şi servicii care au fost primite de la sau expediate de furnizori, dar care nu au fost încă plătite, facturate sau nu s-a convenit oficial asupra plăţii lor cu furnizorul, inclusiv salariile datorate angajaţilor (de exemplu, sumele aferente concediului plătit). Deşi uneori este necesară o estimare a valorii sau exigibilităţii acestor datorii, elementul de incertitudine este – în general – mult mai redus decât în cazul provizioanelor.



--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-09-19 07:14:25 GMT)
--------------------------------------------------


Pentru a înţelege mai bine, trebuie explicat conceptul care stă la baza sistemului de contabilitate de angajament (accrual accounting):
Respectând principiul independentei exercitiilor, toate operatiile
care determina cheltuieli si venituri sunt înregistrate în momentul
generarii sau angajarii lor. În mod corespunzator se organizeaza o “contabilitate de angajamente” sau “accrual accounting”. Aceasta presupune individualizarea si reflectarea cheltuielilor în faza de angajare si consum, iar a veniturilor în momentul obtinerii si realizarii lor.
Astfel, cheltuielile sunt delimitate ca o structura calitativa si sunt
înregistrate pe masura ce sunt angajate (se creaza datoria pentru resursa primita - utilizata) iar veniturile în momentul dobândirii lor (se creaza creanta sau se primeste echivalentul pentru obiectul vânzarii).

Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: http://taxguide.completetax.com/text/Q11_2208.asp
2 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Lucica Abil: Foarte bună explicaţia. Acum, depinde şi de context. Faptul că facturile nu au fost încă primite, mă face să cred că este vorba despre cheltuieli înregistrate în avans. Cheltuielile angajate le conţin şi pe cele pentru care s-a primit factură. Aşa cred.
6 hrs
  -> mulţumesc. Din câte ştiu eu, cheltuielile înregistrate în avans poartă o altă denumire în engleză şi este vorba de un sistem diferit de a face contabilitate (de a înregistra veniturile şi cheltuielile).

agree  MMFORREST
1 day42 mins
  -> mulţumesc.

agree  Renata Rusu
1 day7 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Cristina Moldovan do Amaral
21 days