KudoZ home » English to Romanian » Accounting

itemized statement

Romanian translation: factura desfasurata


08:08 Jan 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: itemized statement
Nu am prea mult context:
"Look I have a receipt, what I need is an *itemized statement*. We are being audited."

Este un fel de extras? (EXTRÁS, extrase, s.n. 4. Reproducere a unei părţi dintr-un înscris sau dintr-un registru, cf. http://dexonline.ro/search.php?lexemId=66944)
Andreea Ionescu
Romanian translation:factura desfasurata
Explanation:
Nu stiu daca aceasta solutie este cu mult diferita decat s-a sugerat mai sus, sensul din textul tau este, probabil:

”Uite, am chitanta, imi trebuie factura detaliata / desfasurata, etc”

Eu am intalnit foarte des acest termen in legatura cu factura de telefon: itemised bill este factura de telefon desfasurata, care prezinta toate convorbirile, durata, cost, ect pentru fiecare.

e asemenea, ”itemised statement” este un termen des utilizat in legatura cu extrasul de cont (bank statement); itemised inseamna care detaliaza toate transzactiile, data, ora, suma, descrierea fiecarei tranzactii in parte.

In textul tau insa, cred ca este vorba despre altceva, este o factura (invoice), fie pentru niste servicii prestate, fie pentru ceva care a fost cumparat. Aceasta factura detaliata / desfasurata va trebui prezentata de catre firma controlorilor financiari (pentru a justifica costurile). Persoana in cauza are o chitanta deja, dar nu este suficienta, doreste si o factura desfasurata (probabil care sa mentioneze si VAT-ul etc).

Doar o parere!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-01-19 15:03:42 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze pentru greselile de mai sus, sunt in concediu si am o tastatura de imprumut si timp limitat! (si nici nu sunt o dactilografa desavarsita! :-)
Selected response from:

Irina Schwab
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7declaraţie detaliată (de cheltuieli)
Thomas Tolnai
4 +1factura desfasurata
Irina Schwab
3extras de cont detaliat/cu detalierea operatiilor
Mihaela Bordea
3raport / declaraţie / situaţie detaliat(ă)Veronica Manole


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
declaraţie detaliată (de cheltuieli)


Explanation:
Termenul apare într-un document al Ministerului de Finanţe.


    Reference: http://docs.google.com/Doc?id=dgj9767p_34g7nhm4fk
Thomas Tolnai
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lolitta Ivonne Grigore Rück
8 mins
  -> Multumesc!

agree  Veronica Manole: exact, am gasit mai tarziu :-)
12 mins
  -> Multumesc!

agree  Rose Marie Matei: cuprinde toate tranzactiile unei anumite perioade
59 mins
  -> Multumesc!

agree  anamaria bulgariu
1 hr
  -> Multumesc!

agree  xxxmistahara
2 hrs
  -> Multumesc!

agree  Cristina Butas
5 hrs
  -> Multumesc!

agree  Irina Adams
7 hrs
  -> Multumesc!

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
raport / declaraţie / situaţie detaliat(ă)


Explanation:
http://www.saccourt.com/geninfo/legal_glossaries/glossaries/...

MEMORANDUM OF COSTS - A certified, itemized statement of the amount of costs after judgment.
MEMORANDUM AL COSTURILOR - Un raport legalizat detaliat reprezentand sumele costurilor dupa
judecata.

GDT



Domaine(s) :
- commerce
- management
inventory management

. anglais
. français
.
itemized invoice
facture détaillée n. f.

http://www.dictionar-online.ro/englez_roman.php?id=itemized ...

itemized invoice. :
factura detaliata

e o sugestie, încerc acum să caut surse de audit

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-01-19 08:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

Nu este vorba, în sens strict, de plata unor avansuri, ci de o rambursare a cheltuielilor care au fost deja efectuate. Termenul „avans” subliniază caracterul provizoriu al acestor plăţi: avansurile sunt puse la dispoziţie pe baza declaraţiilor lunare înaintate de statele membre[2]; contabilizarea lunară a cheltuielilor face obiectul unor controale şi corecţii pe baza ***declaraţiei detaliate***[3]. Pe lângă aceasta, sumele devin definitive în urma verificării din cursul exerciţiilor ulterioare, pe baza deciziilor de închidere a conturilor.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:20...



Veronica Manole
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
factura desfasurata


Explanation:
Nu stiu daca aceasta solutie este cu mult diferita decat s-a sugerat mai sus, sensul din textul tau este, probabil:

”Uite, am chitanta, imi trebuie factura detaliata / desfasurata, etc”

Eu am intalnit foarte des acest termen in legatura cu factura de telefon: itemised bill este factura de telefon desfasurata, care prezinta toate convorbirile, durata, cost, ect pentru fiecare.

e asemenea, ”itemised statement” este un termen des utilizat in legatura cu extrasul de cont (bank statement); itemised inseamna care detaliaza toate transzactiile, data, ora, suma, descrierea fiecarei tranzactii in parte.

In textul tau insa, cred ca este vorba despre altceva, este o factura (invoice), fie pentru niste servicii prestate, fie pentru ceva care a fost cumparat. Aceasta factura detaliata / desfasurata va trebui prezentata de catre firma controlorilor financiari (pentru a justifica costurile). Persoana in cauza are o chitanta deja, dar nu este suficienta, doreste si o factura desfasurata (probabil care sa mentioneze si VAT-ul etc).

Doar o parere!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-01-19 15:03:42 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze pentru greselile de mai sus, sunt in concediu si am o tastatura de imprumut si timp limitat! (si nici nu sunt o dactilografa desavarsita! :-)

Irina Schwab
United Kingdom
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: si eu i-as zice " factura" in contextul dat, http://dexonline.ro/search.php?lexemId=20131 , se intelega ca persoana implicata are chitanta globala dar pentru audit ii trebuie factura desfasurata
6 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
extras de cont detaliat/cu detalierea operatiilor


Explanation:
presupun ca chitanta respectiva trebuie sa faca dovada unei incasari/plati care se regaseste in forma detaliata intr-un extras de cont de incasari/plati, si astfel sa se poata justifica in cazul inspectiei auditorilor

Mihaela Bordea
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4