KudoZ home » English to Romanian » Advertising / Public Relations

political corectness

Romanian translation: corectitudine politica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:political correctness
Romanian translation:corectitudine politica
Entered by: Oana Popescu

00:48 Jan 24, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Advertising / Public Relations / comunicare, publicitate
English term or phrase: political corectness
Numit si PC... stiu ce inseamna, dar nu cunosc termenul in limba romana (daca exista). Se refera la limbajul folosit in presa, reclame, brosuri publicitare, relatii publice
Oana Popescu
Romania
corectitudine politica
Explanation:
nu este domeniul meu, de aceea doar banuiesc ca a fost preluat prin calchiere, ca mai toti termenii de dupa revolutie care nu au fist lasati in engleza. Dar dupa cum am spus, e doar o banuiala

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 01:02:51 (GMT)
--------------------------------------------------

New-York, New-York:
... Toata tragedia — sau poate vodevilul? — se joaca între faimoasa \"corectitudine
politica\" si nu mai putin faimosul \"e interzis sa interzici\". ...
www.orizontliterar.ro/mai/new_york.htm - 12k - Cached - Similar pages

Multimedia Political Communication - Analize
... Aceasta este cuprinsa in asa numita \"corectitudine politica\" si semnifica, in acest
caz, evitarea unui anumit tip de discutie asupra unor subiecte conflictuale ...
www.mpc.ro/www/arhiva/ PRM%20in%20spatele%20embargoului.html - 39k - Cached - Similar pages

Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
Multumesc tuturor. Am ales acest raspuns pentru ca exprima sensul potrivit in situatia de fata. "Corect din punct de vedere politic" e traducerea pentru "politically correct".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4corect din punct de vedere politic
Anca Nitu
2 +3corectitudine politica
Elvira Stoianov


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
corectitudine politica


Explanation:
nu este domeniul meu, de aceea doar banuiesc ca a fost preluat prin calchiere, ca mai toti termenii de dupa revolutie care nu au fist lasati in engleza. Dar dupa cum am spus, e doar o banuiala

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 01:02:51 (GMT)
--------------------------------------------------

New-York, New-York:
... Toata tragedia — sau poate vodevilul? — se joaca între faimoasa \"corectitudine
politica\" si nu mai putin faimosul \"e interzis sa interzici\". ...
www.orizontliterar.ro/mai/new_york.htm - 12k - Cached - Similar pages

Multimedia Political Communication - Analize
... Aceasta este cuprinsa in asa numita \"corectitudine politica\" si semnifica, in acest
caz, evitarea unui anumit tip de discutie asupra unor subiecte conflictuale ...
www.mpc.ro/www/arhiva/ PRM%20in%20spatele%20embargoului.html - 39k - Cached - Similar pages



Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc tuturor. Am ales acest raspuns pentru ca exprima sensul potrivit in situatia de fata. "Corect din punct de vedere politic" e traducerea pentru "politically correct".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Reinhardt: it also regulates speech at work and esp. in education (e.g., universities are big on it)
5 mins

agree  Anca Nitu: ca nu cumva sa se inteleaga ca acest raspuns n-ar fi o varianta buna din cauza glumei pe care nu m-am putut abtine sa n-o fac la adresa felului cum se practica politica in romania
46 mins

agree  Ioana Bostan
6 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
corect din punct de vedere politic


Explanation:
sau

conform cu politica oficiala :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 01:27:14 (GMT)
--------------------------------------------------

in limba romana nu prea l-am auzit dar ar fi niste exemple
\" cuvint corect din punct de vedere politic : rromi\"
sugestia mea daca vrei s-o accepti e sa cauti un cuvant care sa explice aceasta expresie pe intelesul tuturor
ex: corectitudinea politica ar putea insemna o verticalitate in politica (desi nu e neaparat asa) ceea ce ar confuza complet un roman care n-a mai vazut asa ceva de la 1944 :):):):)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  spencer: sau limbaj netendentios
5 hrs
  -> exactamente:)

agree  A.Albu
7 hrs
  -> multumesc

agree  Ciprian Dumea
8 hrs
  -> multumesc

agree  Cristiana Coblis
20 hrs
  -> multumesc