KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

wide body jet

Romanian translation: avion cu fuzelaj mare/lat/larg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wide body jet
Romanian translation:avion cu fuzelaj mare/lat/larg
Entered by: Felicia Mitrasca

07:56 Apr 4, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / tip avion
English term or phrase: wide body jet
"The crew may have accumulated a lot of hours in the air but very few in this plane. It’s Boeing’s latest and most advanced ***wide body jet***, the 767."

Va multumesc!
Felicia Mitrasca
Romania
avion cu fuzelaj mare/lat/larg
Explanation:
New DocumentDenumirea funcţiei, Catego-ria lucră- rilor, ***Avioane cu fuzelaje mari***, Avioane cl.I şi II, elicopt.cl.I, Avioane cl. 3 şi elicopt.cl.II, Avioane cl.4, ...
old.justice.md/lex/document_rom.php?id=9519D799:6106F99D - 209k - Cached - Similar pages

EUR-Lex - 52007SC0774 - RONoile generaţii de ***aeronave cu fuzelaje largi*** şi înguste, aeronave regionale şi giravioane ar trebui să beneficieze de pe urma progreselor tehnologice ale ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007SC0774:RO:NOT - 47k - Cached - Similar pages

Most of the environmental benefits are achieved by lower fuel burn thus combining environmental benefits and efficiency. Industry commitment is very high in terms of resources invested and this will guarantee exploitation of research results. New generations of ***wide and narrow body aircraft***, regional aircraft, and rotorcraft are planned to benefit from Clean Sky technological advances.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...


mediafax... de Air China pentru îmbunătăţirea unui număr de 15 ***aeronave cu fuzelaj lat*** cu rază mare de acţiune în aeronave cu o configuraţie completă cu trei clase, ...
clienti.mediafax.ro/articole/Air-China-lanseaza-un-nou-serviciu-Premium-Cabin--719739-7.html - 28k - În Cache

Selected response from:

Cristian Nicolaescu
Grading comment
Vă mulţumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7aeronavă de mare capacitate / cu diametru mare
Emanuel Bod
5Avion de pasageri cu fuselaj cu diametru mareJonah Hex
4avion cu fuzelaj mare/lat/largCristian Nicolaescu
4avion de mari dimensiuni
Bogdan Burghelea


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avion de mari dimensiuni


Explanation:
Sau, mai lung (şi mai exact) "avion cu reacţie, de mari dimensiuni".

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
aeronavă de mare capacitate / cu diametru mare


Explanation:
A wide-body aircraft is a large airliner with twin aisles and typically a fuselage diameter of 5 to 6 metres (16 to 20 ft). Passengers are usually seated 7 to 10 abreast. For comparison, a traditional narrow-body airliner has a diameter of 3 to 4 metres (10 to 13 ft), a single aisle, and seats arranged 2 to 6 abreast. Typical wide-body aircraft can accommodate between 200 and 600 passengers, while the largest narrow-bodies carry about 280. Freight or cargo wide-bodies also exist.


Boeing 777 (prescurtat uneori şi T7) este un avion bimotor subsonic lung-curier de mare capacitate construit de firma americană Boeing.

Boeing 767 este un avion american bimotor de transport cargo şi pasageri, mediu şi lung-curier produs de firma Boeing. Este un avion cu două culoare (diametru mare), având o capacitate medie, putând transporta între 181 şi 245 de pasageri pe distanţe cuprinse între 9400 şi 12200.

Emanuel Bod
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Cred că "de mare capacitate" se referă mai degrabă la numărul de pasageri pe care îi poate transporta. "Cu diametru mare" mi se pare mai potrivit, dar seamănă foarte tare cu celelalte răspunsuri, din cauza asta mi-e tare greu să aleg.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
9 mins
  -> Multumesc

agree  Áron Török
1 hr
  -> Multumesc

agree  Georgiana Vasilescu
2 hrs
  -> Multumesc

agree  Alina Weidell
7 hrs
  -> Multumesc

agree  Tradeuro Language Services
10 hrs
  -> Multumesc

agree  RODICA CIOBANU
1 day2 hrs
  -> Multumesc

agree  Adriana Sandru
2 days23 hrs
  -> Multumesc

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avion cu fuzelaj mare/lat/larg


Explanation:
New DocumentDenumirea funcţiei, Catego-ria lucră- rilor, ***Avioane cu fuzelaje mari***, Avioane cl.I şi II, elicopt.cl.I, Avioane cl. 3 şi elicopt.cl.II, Avioane cl.4, ...
old.justice.md/lex/document_rom.php?id=9519D799:6106F99D - 209k - Cached - Similar pages

EUR-Lex - 52007SC0774 - RONoile generaţii de ***aeronave cu fuzelaje largi*** şi înguste, aeronave regionale şi giravioane ar trebui să beneficieze de pe urma progreselor tehnologice ale ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007SC0774:RO:NOT - 47k - Cached - Similar pages

Most of the environmental benefits are achieved by lower fuel burn thus combining environmental benefits and efficiency. Industry commitment is very high in terms of resources invested and this will guarantee exploitation of research results. New generations of ***wide and narrow body aircraft***, regional aircraft, and rotorcraft are planned to benefit from Clean Sky technological advances.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...


mediafax... de Air China pentru îmbunătăţirea unui număr de 15 ***aeronave cu fuzelaj lat*** cu rază mare de acţiune în aeronave cu o configuraţie completă cu trei clase, ...
clienti.mediafax.ro/articole/Air-China-lanseaza-un-nou-serviciu-Premium-Cabin--719739-7.html - 28k - În Cache



Cristian Nicolaescu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 61
Grading comment
Vă mulţumesc !

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Avion de pasageri cu fuselaj cu diametru mare


Explanation:
Wide body se refera la fuselaj si trebuie specificat acest lucru - fuselaj cu diametru mare. Nu stiu sa existe o varianta mai scurta.

Jonah Hex
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28