KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

ground-to-air missile

Romanian translation: racheta sol-aer


17:09 Nov 25, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / aerospace
English term or phrase: ground-to-air missile
dintr-un articol de ziar
sofia daniela
Romanian translation:racheta sol-aer
Explanation:
f. sigur.
nu am referinte, doar experientza.
am tradus o carte despre armamente
Selected response from:

Mihaela Bordea
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10racheta sol-aer
Mihaela Bordea
5 +2proiectil/racheta sol-aer
adami


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
racheta sol-aer


Explanation:
f. sigur.
nu am referinte, doar experientza.
am tradus o carte despre armamente

Mihaela Bordea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adinag
3 mins
  -> multumesc :-*

agree  Irina-Maria Foray: http://www.mapn.ro/fotodb/060406_ecusoane /Brigada 1 Rachete sol-aer "General Nicolae Dăscălescu" (The 1st Ground-Air Missile Brigade "General Nicolae Dăscălescu")
6 mins
  -> multumesc :-*

agree  Ilinca Florea
29 mins
  -> multumesc :-*

agree  Ştefania Iordan
36 mins
  -> multumesc :-*

agree  Cristian Nicolaescu
49 mins
  -> multumesc :-*

agree  Cristian Brinza
57 mins
  -> multumesc :-*

agree  anamaria bulgariu
2 hrs
  -> multumesc :-*

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> multumesc :-*

agree  Cristina Bolohan
23 hrs
  -> multumesc :-*

agree  wordbridge
1 day5 hrs
  -> multumesc :-*

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
proiectil/racheta sol-aer


Explanation:
v. S-au inventat rachete antitanc teleghidate, rachete sol-aer, (contra avioanelor) sol-sol (contra trupelor), sau aer – sol lansate de avioane. Acest ultim tip de racheta a fost cel mai bine vazut în direct la televizor in timpul Războiului Golfului (seria a I a in 1990.)
http://www.romania-israel.com/modules.php?name=Content&pa=sh...
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=proiectil sol aer&btnG=C...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2008-11-27 22:14:22 GMT)
--------------------------------------------------

Despre racheta/proiectil: 'proiectil' e termenul generic, racheta fiind definita ca un fel de proiectil
http://dexonline.ro/search.php?cuv=racheta
dar nu viceversa. La fel, 'missile' este termenul generic, judecand dupa definitie:
mis⋅sile
1. an object or weapon for throwing, hurling, or shooting, as a stone, bullet, or arrow.
2. guided missile.
3. ballistic missile.
http://dictionary.reference.com/browse/missile

In plus, si 'rocket' este definita tot ca un fel de 'projectile'
v. http://dictionary.reference.com/browse/rocket

Problema e ca 'racheta sol-aer' e termenul uzual, de aceea si se aproba de toata lumea, insa 'proiectil...', chiar daca mai putin folosit, e cel corect strict semantic vorbind, fiindca este incorect sa traduci un termen generic printr-o subclasa a sa.

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel
17 mins
  -> Multumesc!

agree  Cristian Nicolaescu
47 mins
  -> Multumesc!