KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

chartist

Romanian translation: analist de piață (financiară)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chartist
Romanian translation:analist de piață (financiară)
Entered by: raikks

07:00 Nov 15, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: chartist
A Non-Random Walk Down Wall Street is a collection of essays offering empirical evidence that valuable information can be extracted from security prices. Lo and MacKinlay used powerful computers and advanced econometric analysis to test the randomness of security prices. Although this book is a heavy read, the findings should be of interest to technical analysts and >chartists
raikks
Romania
analist de piata (financiara)
Explanation:
Merriam Webster Dictionary -charist - "an analyst of market action whose predictions of market courses are based on study of graphic presentations of past market performance"
"În business, chartist este un analist specializat în investiţii, care utilizează diagrame şi grafice pentru a înregistra fluctuaţia preţurilor acţiunilor şi a indicatorilor bursieri, pentru diverse companii, cu scopul anticipării fluctuaţiilor viitoare ale preţului acţiunilor acestor companii."
Selected response from:

TRAD Melina
Grading comment
Mulțumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nomogramist
Darius Daniel Grigoras
3analist de piata (financiara)TRAD Melina


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
analist de piata (financiara)


Explanation:
Merriam Webster Dictionary -charist - "an analyst of market action whose predictions of market courses are based on study of graphic presentations of past market performance"
"În business, chartist este un analist specializat în investiţii, care utilizează diagrame şi grafice pentru a înregistra fluctuaţia preţurilor acţiunilor şi a indicatorilor bursieri, pentru diverse companii, cu scopul anticipării fluctuaţiilor viitoare ale preţului acţiunilor acestor companii."


    Reference: http://www.crispedia.ro/Chartist
    Reference: http://www.forex-romania.ro/analiza-de-piata/analiza-eurusd-...
TRAD Melina
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 120
Grading comment
Mulțumesc!

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
nomogramist


Explanation:
Analiza fundamentală este declarată a fi temelia procesului de investiţii [...] Ideea de bază a analizei fundamentale este de a studia atât factorii cantitativi (ca ratele financiare, rata de distribuţie a dividendelor, raportul preţ/câştiguri – P/E etc.), cât şi calitativi (cum ar fi performanţa managementului, cota de piaţă, categoriile de produse, relaţiile comerciale cu clienţii şi furnizorii etc.) ai unei companii listate la bursă, factori care ajută în a decide cu privire la valoarea intrinsecă a companiei.
[...]
Analiza tehnică este studiul acţiunii din pieţele financiare, în primul rând prin utilizarea graficelor, în scopul de a prognoza tendinţele viitoare ale preţurilor.” ( http://www.piatafinanciara.ro/?p=2037 )

„NOMOGRÁMĂ, nomograme, s. f. (Mat.) Reprezentare grafică în plan, folosind linii sau puncte cotate, a unei relații dintre două sau mai multe mărimi variabile, cu ajutorul căreia se pot determina rapid valorile unei mărimi în funcție de valorile cunoscute ale celorlalte mărimi care intră în relația considerată. - Din fr. nomogramme.” (Dicționarul explicativ al limbii române, ediția a II-a)

Darius Daniel Grigoras
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4804