KudoZ home » English to Romanian » Agriculture

no-till farming

Romanian translation: agricultură fără arătură


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:no-till farming
Romanian translation:agricultură fără arătură

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
09:54 Nov 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Agriculture
Additional field(s): Environment & Ecology
English term or phrase: no-till farming
Definition from IFIC Foundation:
A methodology of crop production in which the farmer avoids mechanical cultivation (i.e., only one pass over the field). The plant residue remaining on the field’s surface helps to control weeds and reduce soil erosion, but it also provides sites for insects to shelter and reproduce, leading to a need for increased insect control.

Example sentence(s):
  • No-till farming, as its name indicates, does away with the mechanical churning of the soil between crops. Rather than being plowed under, agricultural wastes are left on top of the soil, where they decompose more slowly. World Resources Institute
  • The scientists found that certain activities, such as switching to no-till farming, may also increase crop yields while helping the environment. U.S. Department of Agriculture's ARS
  • Conventional tillage controls weed growth by plowing and cultivating, but no-till farming selectively uses herbicides to kill weeds and the remains of the previous crop. No-till farming is one of several primitive farming methods revived as conservation measures in the 20th century. answers.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

agricultură fără arătură
Definition:
Sistemul de agricultură fără arătură sau "zero lucrări". Sistemul acesta nu include nici o lucrare
mecanică a solului cu excepţia unor fâşii în care se introduc îngrăşămintele şi seminţele. Fâşiile sunt
lucrate de către piese speciale, ataşate în faţa brăzdarelor semănătorii.
Selected response from:

tagore
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2agricultură fără arătură
tagore
4 +1cultivarea fără lucrări ale solului
Ilinca Florea
4semănat (direct) în mirișteRaluca Marincean
4Tehnici de cultivare simplificateSasori


  

Translations offered


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cultivarea fără lucrări ale solului


Definition from Pesticide:
Sistemul "no-till" consta in a lucra terenurile agricole si a obtine productii agricole economice, fara aratura, fara discuiri si tavalugiri si fara prasit mecanic si manual.

Example sentence(s):
  • Tehnicile lucrarilor conservative includ lucrari minime ale solului, mulcirea, bilonarea sau cultivarea fara lucrari ale solului (no-till). - BioAgro  
Ilinca Florea
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Adde
3 days4 hrs
  -> multumesc

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
semănat (direct) în miriște


Definition from Institutul de Cercetari pentru Pedologie:
Acest sistem tehnologic se bazeaza pe introducerea semintei direct în miristea culturii
premergatoare, fara a efectua nici un fel de lucrare anterioara de afânare a solului cu exceptia
deschiderii concomitent cu semanatul a unei benzi foarte înguste (fanta), de numai câtiva
centimetri, pentru a permite introducerea semintelor în sol. Pentru practicarea acestui sistem sunt
necesare masini speciale de semanat, care sa asigure concomitent deschiderea fantei si
introducerea semintelor.

Example sentence(s):
  • Semanatul direct in miriste este considerat ca cel mai conservativ sistem de lucrare a solului, intrucat se apropie in cea mai mare masura de starea de asezare naturala a solului, de sub plantele perene. - Gazeta de agricultură  
  • În functie de gradul de acoperire a suprafetei solului cu resturi vegetale, de intensitatea si modul de afânare a solului, sistemele de lucrare conservativa, sunt clasificate în cinci categorii majore si anume: fara lucrare de afânare, lucrare de afânare în benzi, lucrare de afânare pe verticala, lucrare de afânare în biloane, lucrare de afânare redusa (FAO, 2000). Fara lucrare, expresie sinonima cu: semanat direct, semanat în fanta, sistem chimic, sistem cu mulci, sistem în miriste, sistem ecologic, zero till, zero tillage, no till. - Institutul de Cercetari pentru Pedologie  
Raluca Marincean
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

60 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tehnici de cultivare simplificate


Definition from wikipedia:
En agriculture, les techniques culturales simplifiées (TCS) ou encore Technique de Conservation des Sols sont des méthodes de travail limitant le travail du sol.

Example sentence(s):
  • Agricultura durabilă reprezintă un ansamblu de tehnici concepute pentru a permite ca activitatea agricolă să se realizeze pe o bază permanentă din perspectivă fizică, socială, economică şi de mediu. În centrul acestor opţiuni, se găsesc, în special, tehnicile de cultivare simplificate. Acestea reprezintă tehnici care au drept scop asigurarea unei mai bune conservări a solurilor („conservation agriculture”)....Aceste tehnici grupează tehnicile de lucru a pământului la suprafaţă, semănatul sub mulci, semănatul direct, neîncorporarea reziduurilor culturilor şi stratul de vegetaţie în silvicultură (vegetaţie spontană sau vegetaţie care rezultă din semănarea de specii corespunzătoare). - eur-lex  
Sasori
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

193 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
agricultură fără arătură


Definition from revista "Ferma":
Sistemul de agricultură fără arătură sau "zero lucrări". Sistemul acesta nu include nici o lucrare
mecanică a solului cu excepţia unor fâşii în care se introduc îngrăşămintele şi seminţele. Fâşiile sunt
lucrate de către piese speciale, ataşate în faţa brăzdarelor semănătorii.

Example sentence(s):
Explanation:
Agricultura fără arătură –
condiţii de aplicare,
avantaje şi dezavantaje
Definiţia şi principiile tehnologiilor
conservative: minimum tillage şi no tillage

Ref.
http://cis01.central.ucv.ro/agricultura/montanologie_id/cale...
tagore
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Word_Wise
8 days
  -> Va multumesc !

Yes  Antonia Toth
42 days
  -> Va multumesc !




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License